UTVrijhof CultuurAgendaGlobal Comedy Night

Global Comedy Night i.s.m. Comedytunes

want er valt nooit genoeg te lachen

Hilarisch, vlijmscherp, griezelig, inventief, soms vreemd, maar altijd grappig. Comedy Night is een ongedwongen avond met een keur aan komische talenten.

Op een Comedy avond zie je de beste comedians van Nederland en MC Adam Fields die de avond aan elkaar praat. Een echte Londenaar die al een tijdje in Amsterdam woont. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek via zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt de mensen een spiegel voor. Want ook al woont Adam hier al een tijdje, hij is een echte Engelsman gebleven.

Kom eens langs! De maffe verhalen van comedians zorgen dat je automatisch endorfine en gelukshormonen gaat aanmaken. Na een avondje Comedy zul je merken dat je weer buiten staat met een fris en energiek gevoel. Gun jezelf die volle tank endorfine en dat frisse en energieke gevoel.

Global Comedy Night i.s.m. Comedytunes, want er valt nooit genoeg te lachen!

Line-up!

MICHAEL 'MIKE' CAPOZZOLA

is een in Londen gevestigde professionele komiek die oorspronkelijk uit New York komt. Hij is al sinds het eind van de 20e eeuw actief in de VS, Groot-Brittannië, Europa en het Midden-Oosten. Mike heeft opgetreden op het New York Comedy Festival en verschillende keren op San Francisco SketchFest en op MCM London Comic Con en Dublin Comic Con naast optredens voor hogescholen, musea en bedrijven. Mike heeft gewerkt in een groot deel van Noord-Amerika en in Engeland, Schotland, Ierland, Zwitserland, Polen, Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Oostenrijk, Bulgarije, Roemenië, Luxemburg, Spanje, Denemarken, Zweden, Dubai, Israël, Turkije, Wales en Tsjechië.

Mike heeft opgetreden voor: Mitch Hedberg, Dana Carvey, Richard Lewis, Kevin Nealon, Craig Ferguson, Paula Poundstone, Allan Havey, Tom Kenny, Todd Barry, Jake Johannsen en Brian Regan in theaters, privé evenementen en comedy clubs in de States, Mike speelde de 'Veteran MiB Agent' in 'Men in Black International'. Andere optredens zijn onder andere: "The Batman" "Locked Up Abroad" "Billions". "The Phantom of the Open" en Amazon's "Citadel".

"Een briljante komiek met een droog gevoel voor humor. We vinden het altijd leuk om hem op het festival te hebben." -San Francisco SketchFest

⭐⭐⭐⭐ "Extremely funny" - Everything Theatre

Headliner - Ria Lina

een rondreizende Filipijnse komiek, actrice en schrijfster, bekend van haar optredens op BBC's Live At The Apollo, Have I Got News For You, The Now Show en Mock The Week - en in november uitgeroepen tot een van de 'Hottest Comedians You Should Be Watching Now' van The Evening Standard.

In haar stand-up carrière heeft Ria vijf shows op het Edinburgh Fringe Festival gegeven over onderwerpen als autisme, actueel nieuws en raciale identiteit. Haar carrière strekt zich uit van toneel en scherm tot radio en af en toe een ukelele - allemaal in een unieke stijl die door 'The Scotsman' wordt omschreven als 'onbevreesd, provocerend en erg grappig'.

Ria is de enige Filippijnse comedian in de Britse stand-up en heeft een BSc in Experimentele Pathologie, een MSc in Forensische Wetenschappen en een PhD in Virologie op zak, dus niet alleen Ria's comedy is zeer intelligent. Ria is regelmatig te gast bij Sky News, BBC News, Times Radio en TalkRadio en wordt veel gevraagd om haar wetenschappelijk inzicht, zelfverzekerde optreden en bijtende humor. Ria is een productieve schrijfster en heeft geschreven voor de Ladyboys of Bangkok 'Fantasy & Feathers' en 'Glamorous Amorous' tours, en schreef en acteerde in ITV2 comedy sketch show 'Meet the Blogs'. Ze heeft ook haar eigen documentaire op Channel 4 geschreven en gepresenteerd, die de waarheid achter de mythes rond Oost-Aziatische vrouwen in Groot-Brittannië onthulde.

Onverschrokken, provocerend en erg grappig' - Scotsman

Innemend, vertederend en eye-opening' - Time Out