UTVrijhof CultuurAgendaKinderen van Aleppo

Kinderen van Aleppo George & Eran Producties

Een voorstelling over hoop, moed en (on)geloof.

Nadat de vreedzame demonstraties in Syrië uitmondden in een allesvernietigende burgeroorlog werd “Wat hebben we verkeerd gedaan?” de kernvraag van de activisten die de Arabische lente in Syrië begonnen. Met niet meer dan spandoeken, megafoons en vrijheidsleuzen trokken studenten de straat op voor meer vrijheid; dít was de lente waarop zij hadden gewacht. Waarop zij zo lang hadden gehoopt.

Kinderen van Aleppo volgt het verhaal van drie studenten die de straten opgingen voor meer vrijheid in Syrië. Allen met eigen beweegredenen, allen met een eigen verhaal, maar wel met één doel.
Vrijheid!

In een persoonlijke monoloog vertelt George Elias Tobal (1986, Aleppo/Syrië) het verhaal van deze vreedzame vrijheidsstrijders. Het verhaal van hen wiens revolutie is gestolen. Kinderen van Aleppo schijnt licht op de Syrische revolutie van binnenuit vol absurditeit en ongeloof, doch met humor. De voorstelling is gebaseerd op waargebeurde verhalen van de studenten die betrokken waren bij de eerste protesten.

Tekst/spel: George Elias Tobal
Muziek: Eline van der Linden, Niek Jan Lathouwers en Farid Sheek
Scenografie: Dymph Boss
Publiciteit: Helena Naeff
Productie: Hester van Zelst
Techniek: Timon Overtoom

Samenwerking met Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

Deze voorstelling wordt aangeboden in het kader van het 70-jarige bestaan van Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF. Het UAF is opgericht in 1948 en begeleidt vluchtelingen bij hun studie en het vinden van een baan die aansluit bij hun capaciteiten. Het UAF biedt vluchtelingen de kans om hun talenten verder te ontwikkelen. Zo kunnen zij in Nederland een nieuw bestaan opbouwen en een bijdrage leveren aan onze samenleving. Gouden Kalf-winnaar George Tobal, tijdens zijn studie aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie zelf begeleid door het UAF, is lovend: ‘Het UAF stimuleert mensen en helpt dromen verwezenlijken’.

Extra: na afloop van de voorstelling is er een Q&A met George Tobal.
Lees HIER alvast de vier vragen van KIS (Kennisplatform Integratie & Samenleving) en/of het interview met UAF.
Ook in de Volkskrant verscheen een mooie reportage.

NB De opbrengst van deze voorstelling komt geheel ten goede aan het UAF.

Eet je mee?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

Prijzen