UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsHelp mee met het opruimen van zwerfafval op de campus 18 maart

Help mee met het opruimen van zwerfafval op de campus 18 maart

Zwerfafval op en rond de campus is voor veel mensen een doorn in het oog. Wist je dat een bananenschil een jaar nodig heeft om helemaal af te breken? Dat kunnen we natuurlijk niet laten liggen. Daarom wordt er op 18 maart een opruimactie op de campus georganiseerd.

Doe je mee?

Je bent vanaf 13.00 uur van harte welkom! Het startpunt is de Coop op de Boulevard. Van daaruit lopen we via de Boulevard naar Camelot en dan richting de sportvelden. Iedereen mag meehelpen, opgeven is niet nodig. Er wordt voor opruimmaterialen gezorgd.

Wie doen er mee?

Tussen 13:00-16:00 uur gaan medewerkers van Krinkels Hengelo, Campus & Facility Management van Universiteit Twente en de Coop zwerfvuil verwijderen op de campus van de Universiteit Twente. Krinkels is verantwoordelijk voor het integrale groenonderhoud op het Universiteitsterrein en zorgt voor een goed en veilig verloop van deze dag. Doel van deze actie is iedereen ervan bewust te maken geen zwerfvuil op de campus en in de natuur achter te laten. De enthousiaste medewerkers van de betrokken partijen hebben er zin in!

De Landelijke Opschoondag

Jaarlijks is er in maart een Landelijke Opschoondag. Dit jaar op 21 maart met de insteek: vele handen maken licht werk, wordt er op deze dag diverse opruimacties door heel Nederland georganiseerd. Waarschijnlijk ook bij jou in de buurt of op je sportclub. Daarvoor kan je opruimmaterialen bestellen. Dus heb je de smaak te pakken, kijk dan even op deze website waar je op 21 maart kan helpen. Ook kan je zelf een initiatief starten. Heb je daarvoor opruimmaterialen nodig? Kijk dan ook even op de website van de Landelijke Opschoondag.

Doe mee aan opschoonactie van Sustain

De studievereniging Sustain organiseerd een opschoonactie aan de Hengelosestraat op 21 maart. Je hulp meer dan welkom. Wil je meer weten? Meer informatie via https://www.facebook.com/events/2471731012932262/.