Lichaamsgerichte ademtraining

Lichaamsgerichte ademtraining

Veel mensen herkennen dat gevoel van onrust in je lichaam, van nervositeit. Je ademhaling verplaatst zich gevoelsmatig van je buik naar je ribben of nog hoger en je ademhalingsfrequentie schiet omhoog. Soms is het moeilijk om daarna weer tot rust te komen.

Bij langdurige stress raakt je ademhaling langzaam ontregeld. Op een bijna onmerkbare manier begin je steeds oppervlakkiger en minder efficiënt te ademen. Dit kost je lichaam onnodig veel energie en kan voor verschillende fysieke en mentale spanningsklachten zorgen.

In deze 4 of 8 weekse training leer je, met behulp van ademoefeningen, hoe je je lichaam beter kunt voelen en hoe je de stress signalen van je lichaam leert herkennen. Je leert je te ontspannen, rustig te blijven in stressvolle situaties en je emoties los te laten. Je krijgt "tools" om je voor te bereiden op examens en inzicht in hoe je invloed kunt uitoefenen op je fysieke en mentale gezondheid.

Deelnemers die deze ervaring hebben volbracht, ervaren dat ze meer kunnen dan ze vooraf dachten.

  • Reviews (in English)

    It brought me knowledge and skills in mindfulness and more self-aware. I understood my breathing, and realized that I can and I have the power to regulate my nervous system!
    Paula

     A lot of relaxation, coming back to the body. I learned that I always have my breath. It can calm me, and make me awake, so I'm very grateful for this “self-control”
    Femke

     I experienced a safe and welcoming environment where the teacher provides support and advice. The course is not only about breathing, it also focuses on sharing and feeling and being open and vulnerable to another. That will make you feel more comfortable with yourself.
    Sofya

     A nice view and introduction to more body-central and breath-centred techniques, and experience first-hand the effect of breathing exercises. Mostly the rest and calmness and focus it can bring.

In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
·         Hoe adem jij
·         Wat is het belang van goed ademen en sporten/bewegen
·         De wetenschappelijke achtergronden van ademen en de voordelen van adem oefeningen
·         Hoe leer je stress in je lichaam herkennen en hoe kun je je stress levels verlagen met
          behulp van je adem

Cursusduur
8 weken. De bijeenkomsten zullen ongeveer 1,5 uur duren plus opdrachten tussendoor.

Wanneer
8, 15, 22, 29 februari, 7, 14, 21, 28 maart 2024 - 15.00 - 16.30 uur

Locatie
Dojo, Sportcentrum UT

Deelname
Minimaal 6 studenten, maximaal 12 studenten. Voorafgaand aan de start van de training zal er een korte intake met de trainer plaatsvinden om je drijfveer en beschikbaarheid te overleggen. Je zult hierover nog bericht ontvangen.

Kosten
Geen kosten voor UT studenten

Taal
Nederlands. Bij deelname van internationale studenten is de voertaal Engels

Schrijf in voor:
Lichaamsgerichte ademtraining
Course alert
Inschrijven is op dit moment helaas niet mogelijk. Meld je aan voor een 'course alert' en ontvang een e-mail zodra er nieuwe data zijn of er een plaats vrij komt.
February 2024
Medewerker of student bij de Universiteit Twente?

Jouw gegevens

Sorry, er zijn op dit moment geen opties voor registratie beschikbaar