UTAlumni NetwerkNieuwsOnline Alumni Career Café – ook voor UT PhD'ers!

Online Alumni Career Café – ook voor UT PhD'ers!

Het afgelopen jaar vonden verschillende succesvolle online Career Cafés tussen alumni en studenten plaats, en daarom besloot het Alumnibureau er nog eentje te organiseren. Ditmaal speciaal voor PhD'ers, in samenwerking met het PhD Netwerk (P-NUT) en het Career Development Centre. Op 21 april was het zover en ook deze editie bleek weer een groot succes!

Gedurende 2,5 uur hebben 11 enthousiaste PhD alumnimentoren (die 8 - 10 jaar geleden zijn afgestudeerd) hun ervaringen op het gebied van carrière gedeeld met 40 UT PhD'ers tijdens 'speeddatesessies'. Deelnemers konden vervolgens vragen stellen om zo een indruk te krijgen van de carrièremogelijkheden na hun PhD. Veel goede tips passeerden de revue!

Het voordeel van een online evenement is dat het voor mentoren van over de gehele wereld mogelijk was om bij dit Career Café aanwezig te zijn. Zo waren er PhD alumni vanuit de VS, Zwitersland, Ierland, Frankrijk en Nederland uit allerlei verschillende sectoren.

Zowel de deelnemers als mentoren gaven positieve feedback over het evenement. PhD'ers gaven aan dat ze het een heel nuttige, interessante en inspirerende sessie vonden. De PhD alumni vonden het erg leuk om hun ervaringen te delen en om kennis te maken met de deelnemers. Bovendien vonden ze het fijn iets te kunnen doen voor de UT community. Met deze positieve evaluaties kunnen we dus concluderen dat het evenement wel voor herhaling vatbaar is. In de herfst zullen we daarom ook een nieuwe editie organiseren.