UTAlumni NetwerkNieuwsEen wereldwijde community met impact

Een wereldwijde community met impact

Een wereldwijde community met impact! Vorige week vroegen we jullie naar inspirerende voorbeelden van alumni die andere mensen helpen in deze bijzondere tijd. En of we die kregen! Dank aan alle alumni die zich hiervoor inzetten. Enkele voorbeelden delen we graag met jullie hieronder, alle voorbeelden vind je op utwente.nl/wall

• Vorige week vond ons eerste online alumni event plaats! Samen met TUD, TU/e en WUR organiseerden we een online lezing en borrel voor bijna 50 Scandinavische alumni. Meer online evenementen volgen snel, dus stay tuned!
  • Olav de Maat (TCW ’00) ontwikkelde weavr, een platform waarop mensen spontane virtuele ontmoetingen kunnen hebben.
  • Kars Veling (BIT ’93) en Daan Giesen (BK ’02) helpen op dit moment scholen op weg om online les te geven met hun bedrijf LessonUp.
  • Samen met haar vaste harpiste heeft Petra van den Dolder (OWK ’06) een live-registratie van een concert gemaakt, zodat ouderen in zorglocaties toch van klassieke muziek kunnen genieten.
  • Het Enschedese Demcon, de UT-spinoff van Dennis Schipper (WB’89) en Peter Rutgers (WB’91), kan een belangrijke bijdrage leveren aan de vraag naar beademingsapparaten voor de Nederlandse IC’s.
  • Rob van der Veer (INF ’93), ooit de frontman van de roemruchte campusband Uncle Bob, hield een online huisconcert voor meer dan 80 collega’s van IT-bedrijf SIG.
  • Evelien Ydo (PSY ’18) draagt haar steentje bij met Educators in VR, waarop ze professionals in het onderwijs met elkaar te verbindt.
  • Wetenschapsjournalist Diederik Jekel (TN ‘10) plaatst nog steeds updates over het Coronavirus in normale mensentaal.

Deel jouw inspirerende verhalen!
Heb jij zelf een idee om anderen te helpen in deze situatie, of wil je de hulp van andere alumni inroepen, maak dan gebruik van deze UT community. Leg contact via Facebook of LinkedIn, of stuur een mail naar alumni@utwente.nl zodat wij je verder kunnen helpen.