UTAlumni NetwerkNieuwsBericht voor onze alumni

Bericht voor onze alumni Hoe gaat het?

We leven sinds een paar weken in een totaal andere wereld. Ook de komende dagen, weken en maanden brengen ongetwijfeld weer nieuwe en onverwachte uitdagingen met zich mee. Het is ons aller verantwoordelijkheid om elkaar te helpen waar nodig. Daarom willen we graag aan je vragen: hoe gaat het? Maken jij en jouw geliefden het goed? Laat het ons weten als we iets voor je kunnen doen.

Onderwijs, onderzoek en andere werkzaamheden online
De steeds verdergaande maatregelen om het coronavirus te beheersen brengen met zich mee dat we gedurende lange tijd anders moeten gaan leven en veel moeten improviseren. De gebouwen van de Universiteit Twente zijn gesloten, maar we zijn hard bezig om het onderwijs en onderzoek zo goed mogelijk online door te laten gaan. Het is hartverwarmend om de grote inzet en toewijding hiervoor van onze studenten en medewerkers te zien.

Gevolgen voor alumni
Helaas hebben we onze alumni activiteiten in maart, april en mei, zoals de Twente Alumni Lezingen en DEAN evenementen in het buitenland, moeten afgelasten. Maar samen met onder meer de betrokken alumni vrijwilligers zijn we op zoek naar nieuwe, online, manieren van samenkomen. Zodra hier meer over bekend is, zullen we dat met je delen. Onze communicatie met alumni via onze social media, e-mailnieuwsbrieven en magazine blijft van kracht.

Wereldwijde UT community
Weet dat je er als UT-alumnus niet alleen voor staat. Niet alleen de Universiteit Twente is er voor jou, maar de hele wereldwijde UT community, met meer dan 50.000 alumni, kan jou tot steun zijn. ‘We are all in this together’! Heb jij zelf een idee om anderen te helpen in deze situatie, of wil je de hulp van andere alumni inroepen, maak dan gebruik van deze UT community. Leg contact via Facebook of LinkedIn, of stuur een mail naar alumni@utwente.nl zodat wij je verder kunnen helpen.

Veel voorbeelden van innovatie en creativiteit, saamhorigheid en noaberschap in de community hebben wij al zien langskomen. Bezoek www.utwente.nl/wall voor een overzicht van vele inspirerende initiatieven uit onze UT-community. Een paar voorbeelden:

• Wetenschapsjournalist Diederik Jekel (TN ‘10) plaatst regelmatig updates over het Coronavirus in normale mensentaal.
  • Zorgondernemer Daan Dohmen (TBK ’03 / PhD ‘12) ontwikkelde samen met het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis (OVLG) een Corona app. Mogelijke coronapatiënten kunnen via deze app zelf meetwaarden doorgeven aan het OVLG, dat met een medisch team de informatie beoordeelt.
  • Joost Diepenmaat (CS ’09) en Edwin Vlieg (CS ’10), oprichters van Moneybird, plaatsen iedere dag Tea-time video's. Een dagelijkse webinar met een flinke dosis positiviteit.
  • Het TechMed Centre op de UT zet alle zeilen bij om ziekenhuizen te helpen. Zo onderzoeken ze op dit moment een methode om meerdere mensen op een beademingsapparaat aan te kunnen sluiten. Daarnaast doet het centrum een oproep aan bedrijven om kennis te delen en te samenwerken.

Ken jij ook zo’n inspirerend voorbeeld dat je graag met de UT community wil delen, stuur ze dan naar alumni@utwente.nl.

Blijf veilig, blijf gezond en let goed op elkaar.

UT Alumnibureau