UTVrijhof CultuurAgendaBurgerlijke Schemering
(c) Miek Uittenhout
(c) Sanne Peper

Burgerlijke Schemering tgECHO

Komische theatervoorstelling over het schemergebied tussen wat normaal, abnormaal en geniaal is.

In een tijd waarin iedereen bijzonder en uniek probeert te zijn, vallen de werkelijk andersdenkenden en andersdoeners buiten de boot. Met Burgerlijke Schemering breekt tgECHO een lans voor het absurde en het waanzinnige. Want wie bepaalt wat normaal is? En wat is dat “normaal zijn”? Bestaan er wel normale mensen?

In Burgerlijke Schemering leven twee vrouwen en een man in een eigen universum. Samen bepalen ze 'de norm'. Ze willen erbij horen, maar tegelijkertijd uitzonderlijk zijn. Ze houden vast aan wat normaal gevonden wordt. Maar dan verschuift de norm…

Een voorstelling over datgene wat het daglicht niet verdragen kan, maar te mooi is voor de duisternis.

Ik gebruikte al een week de scheurkalender als wc-papier en liep dus een paar maanden voor op de dagen. Tijd is relatief. Maar niet kussenzacht.

Jibbe Willems

tekst: Jibbe Willems | regie: Bram Coopmans | spel: Ian Bok, Lotte Dunselman en Anna Schoen | concept vormgeving: Suze May Sho en Sascha van Riel | decor en licht: Sascha van Riel |kostuum: Jessica Helbach | muziek: Jaap van Keulen | dramaturgie: Alinde Hoeksma | zakelijke leiding: Esther Dikkers | publiciteit: Dirk Verhoeven | productie: Clare Dowling | beeld: Miek Uittenhout | grafische vormgeving: Lieveke op ten Berg  | met dank aan: Toneelgroep Oostpool, Sandra Holleman, Bert Hadders en Raoul Copier

Deze voorstelling kwam tot stand dankzij financiële steun van het Fonds Podiumkunsten, Fonds 21, BNG Cultuurfonds, de provincie Gelderland en de gemeente Arnhem.

tgECHO is een Arnhems toneelgezelschap en bestaat uit theatermakers Anna Schoen en Lotte Dunselman. Met beeldend, fysiek, nieuw-Nederlands teksttheater waarin vorm en humor een grote rol spelen en met voorstellingen als BOTTEN, Stel je bent een koe en TUSSENTIJD heeft tgECHO een eigen plek in het Nederlands theaterlandschap weten te veroveren.

****

Burgerlijke schemering kreeg zowel van de Theaterkrant als de Volkskrant maar liefst 4 sterren!

Doe de test! Hoe ‘normaal’ ben jij?

tgECHO onderzoekt je geestelijke gesteldheid, beste online bezoeker. Bereid je voor op Burgerlijke Schemering, de komische voorstelling over het schemergebied tussen wat normaal, abnormaal en geniaal is. Doe de test en vind jouw stoornis!

Ga naar tgecho.com/test.

Copyright test: Jibbe Willems. Copyright foto: Sanne Peper.

INSPIRATIEAVOND

Zowel Theatervereniging NEST als S.V. Communiqué koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.

NB Zorg wel dat je de verenigingsbijdrage betaald hebt én je je studentenpas bij je hebt.

TIP 1

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

TIP 2

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

Studenten met UnionCard€ 5,-
Studenten€ 7,50