Wijziging Vrijwilligersregeling

Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale vergoeding voor een klus die via de zogenaamde Vrijwilligersregeling (VWR) loopt, verhoogt naar € 141,-- (was € 125,--) per maand, maximaal € 1.700,-- (was € 1500,--) per kalenderjaar.

Over deze VWR- vergoeding ben je in principe geen loonbelasting en premies voor de volksverzekering verschuldigd.

Heb je echter naast de VWR-klus, een klus als student-oproepkracht en/of student-assistent? De VWR-vergoeding wordt dan als extra werkzaamheden uitbetaald. Dit betekent dat over deze vergoeding wèl loonbelasting en premies voor de volksverzekering worden geheven waardoor de vergoeding lager uitvalt.

Heb je nog vragen? Neem contact op met de Servicedesk HR door een mail te sturen naar utflex@utwente.nl of via de telefoon 053 - 489 8011.