4 september 2018

Opening nieuw seizoen,  aanvang 14.00 uur, verzamelen bij gebouw Hogekamp, we starten daar met een rondleiding (let op, dit is gewijzigd)

“Hogekamp” stond na de verhuizing van de faculteiten EL en TN naar Carré sedert 2010 leeg. Er is toen een herontwikkelingsproject gestart hetgeen er toe heeft geleid dat Hogekamp vanaf medio 2016 in ca 2½ jaar is verbouwd tot een gebouw voor studentenhuisvesting en een conferentiecentrum annex hotel.  Het gebouw is asbestvrij gemaakt en geheel gestript tot op de betonconstructie. Er is vrijwel niets meer herkenbaar van de oorspronkelijke indeling van Hogekamp muv het centrale trappenhuis en de trappenhuizen aan de noord- en zuidzijde.

Hogekamp is gesplist in 2 aparte gebouwen met ieder een eigenaar. Het voorste deel (zuidzijde) is eigendom van De Hogekamp bv (een 100% UT-dochter). In dat gebouw is een conferentiecentrum/hotel gerealiseerd, onder de naam U-park-hotel, als vervanging van de verouderde Drienerburght.  Er zijn 72 hotelkamers op de verdiepingen 1 t/m 9 (voormalige vloeren 2 t/m 10); op de 10e verdieping is een fitnessruimte en op de 9 verdieping een boardroom; op de begane grond is de foyer en een a la carte restaurant. Het conferentiecentrum met grote en kleinere zalen is gebouwd op de voormalige bunker.

Het gedeelte aan de achterzijde (noordkant), ca ⅓ deel van Hogekamp, is eigendom van Camelot bv. In dit gebouw zijn 444 compleet ingerichte studentenkamers gerealiseerd op de verdiepingen 1 t/m 9. Op de begane grond zijn algemene functies zoals ontspanningsruimte, een theater, wasruimte etc. De kelder is bestemd voor fietsparkeren. De naam van dit gebouw is Campus 053.
Het geheel blijft Hogekamp heten.

Na de rondleiding gaan we naar Boerderij Bosch voor een gezellig samenzijn. Leden die niet aan de rondleiding in Hogekamp deelnemen, zijn hier vanaf 15.30 uur welkom.

Aanmelden niet nodig.