UTFaculteitenTNWNieuwsDrie UT-masters op meerdere aspecten excellent in nieuwste Keuzegids

Drie UT-masters op meerdere aspecten excellent in nieuwste Keuzegids

Drie masteropleidingen van de Universiteit Twente scoren op meerdere aspecten een uitmuntende score in de nieuwste editie van de Keuzegids Masters. De gids, die aankomende studenten moet helpen in het maken van een goed-onderbouwde studiekeuze, kwam vandaag uit. De opleidingen die op meerdere aspecten uitmuntend scoorden zijn Applied Mathematics, Applied Physics en Industrial Engineering & Management.

De Keuzegids is bij de masteropleidingen gestopt met het toekennen van het predicaat Topopleiding, maar geeft inzicht in het oordeel van studenten over hun studie. De resultaten zijn gebaseerd op de antwoorden in de Nationale Studenten Enquête die begin 2022 werd gehouden, en zijn geclusterd in vijf thema’s:

• Inhoud; het studiemateriaal en het niveau van de opleiding.
  • Docenten; de inhoudelijke en didactische kwaliteit van de docenten maar ook over de kwaliteit van begeleiding en de mate betrokkenheid.
  • Toetsing; de manier waarop studenten getoetst en beoordeeld worden.
  • Voorbereiding loopbaan; De manier waarop de opleiding voorbereid op de beroepspraktijk.
  • Sfeer; diverse sfeer-gerelateerde zaken, zoals je veilig voelen en de mogelijkheid om feedback te geven.

Met name op het thema sfeer scoren de UT-opleidingen erg hoog. Ten opzichte van vorig jaar is de waardering over de inhoud en over de voorbereiding op de loopbaan het sterkst verbeterd.

De Nationale Studenten Enquête, waarop de Keuzegids Masters is gebaseerd, vormt belangrijke input voor het gesprek tussen docenten en studenten over het borgen van kwaliteit en het verder doorontwikkelen van de onderwijsprogramma's.