UTFaculteitenTNWNieuwsKatja Haijkens nieuwe directeur onderwijs van TechMed Centrum Universiteit Twente

Het Technisch Medisch (TechMed) Centrum van de Universiteit Twente heeft Katja Haijkens aangesteld als nieuwe directeur onderwijs binnen het managementteam. Haijkens is per 15 november met haar nieuwe functie bij het TechMed Centrum begonnen. Ze is de opvolger van Heleen Miedema, die nu als interim-decaan bij ATLAS, University College Twente, werkt. Haijkens is aangesteld voor vier jaar.

Als directeur onderwijs zal Katja Haijkens de verbinding leggen tussen de verschillende onderwijsontwikkelingen binnen de opleidingen en Life Long Learning in het TechMed Centrum. Daarnaast zal ze de UT vertegenwoordigen bij het bepalen van de agenda op het gebied van gezondheidszorg, het promoten van de instelling, het aangaan en onderhouden van samenwerkingsverbanden en het zoeken naar invloedrijke functies die relevant zijn voor het expertisegebied van het TechMed Centrum. Haijkens kijkt ernaar uit om met haar nieuwe functie te starten. ''Ik ben er trots op dat ik het onderwijs in dit belangrijke kennisgebied mag vertegenwoordigen. Ik ga me ervoor inzetten nog meer verbinding te creëren tussen het onderwijs en het werkveld. Ik wil graag zo goed mogelijk gebruikmaken van onze kennis en expertise op het gebied van medische technologie én onderwijs in dit vakgebied. Op die manier kunnen we samen de gezondheidszorg echt verbeteren."

OVER KATJA HAIJKENS

Katja Haijkens heeft al een lange loopbaan binnen het hoger onderwijs, zowel als docent, onderwijskundig adviseur als leidinggevende. Sinds 2006 werkt ze aan de UT, waarvan de laatste jaren als opleidingsdirecteur van de opleiding Biomedische Technologie. De gezondheidsopleidingen binnen het TechMed Centrum werken op een constructieve manier met elkaar samen, daardoor heeft Haijkens een goed beeld van het gehele onderwijs binnen TechMed. Vanuit de positie als directeur onderwijs hoopt ze om het gerelateerde onderwijs binnen de UT nog meer met elkaar te verbinden en om bij te dragen aan (inter)nationale ontwikkelingen in het vakgebied, om zo het TechMed Centrum zowel binnen als buiten Nederland nog meer op de kaart te zetten.

Het managementteam van het TechMed Centrum is verheugd over de aanstelling van Katja Haijkens: "We zijn erg blij met de aanstelling van Katja als nieuw lid van het managementteam. Ze is een ervaren onderwijsexpert op het gebied van technologie en gezondheidszorg en ze kent de Universiteit Twente en haar ecosysteem goed. We zijn ervan overtuigd dat ze een belangrijke rol zal spelen in de verdere integratie en verbetering van wat we op onderwijs-, onderzoeks- en innovatiegebied doen om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan gepersonaliseerde technologie in de gezondheidszorg."

Katja Haijkens over haar eigen aanstelling: ''Ik heb een zeer sterk managementteam aangetroffen binnen TechMed en ik ben blij om daar deel van uit te maken. Ik kijk ernaar uit om met hen samen te werken binnen dit belangrijke werkveld."

OVER HET TECHMED CENTRUM

Het Technisch Medisch Centrum (TechMed Centrum) heeft als missie om de gezondheidszorg te verbeteren, door de inzet van gepersonaliseerde technologie. Door het aanbieden van uitstekende onderzoeks-, innovatie- en onderwijsprogramma's maakt het TechMed Centrum impact op de gezondheidszorg. Het is een toonaangevende innovatiehub die meerdere innovatieve ecosystemen, van de MedTech industrie tot aan de gezondheidszorg, met elkaar verbindt. Het TechMed Centrum beschikt over de modernste infrastructuur, zoals onderzoekslaboratoria, proeftuinen voor preklinische studies, en gesimuleerde ziekenhuis- en trainingssituaties.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)