UTStudium GeneraleProgramma / agendaStudium Generale: Prestatiedrukdrukdruk

Studium Generale: Prestatiedrukdrukdruk In samenwerking met Veritas-Forum

De wachtrijen voor studentenpsychologen zijn lang en burn-out neemt bij studenten sterk toe. Het lijkt wel of de maatschappij steeds meer druk om te presteren op ons legt. Welke rol speelt onze visie op het leven hierin? Kan een geloof een oplossing vormen of legt religie juist extra druk op? Over deze vragen gaan twee sprekers met elkaar en met het publiek in gesprek.

Arie de Rover was succesvol manager in het bedrijfsleven, maar besloot een andere richting in te slaan. Hij schreef het boek Leven na de genadeklap.

Prof. dr. Willem van Rhenen is hoogleraar Engagement & Productivity aan Nyenrode en directeur Onderzoek en Ontwikkeling bij ArboNed. Zijn proefschrift is getiteld Van stress naar bevlogenheid.

Moderatoren: ir. Peter Timmerman en drs. Hiska Bakker van SG

In samenwerking met Veritas-Forum