UTFaculteitenETNieuwsStudent Nick van de Voort wint scriptieprijs Koninklijk Nederlands Waternetwerk

Student Nick van de Voort wint scriptieprijs Koninklijk Nederlands Waternetwerk

Het Koninklijk Nederlands Waternetwerk (KNW) reikt jaarlijks prijzen uit voor scripties over waterthema's. Nick van de Voort, een student Civiele Techniek, won de eerste prijs in de categorie BSc met zijn scriptie over modellering van grondwaterstanden en waterspanningen in dijken. Hij deed zijn stage Sweco, een van de leidende ingenieursbureaus in Nederland. Zijn resultaten kunnen helpen om te voorkomen dat dijken over-gedimensioneerd worden.

De prijs bestaat uit een geldbedrag van € 600,- en de mogelijkheid een kort artikel over het onderzoek te plaatsen in H2O, het vaktijdschrift van KNW. De prijs werd symbolisch overhandigd aan zijn begeleider Maarten Krol bij de UT, omdat Nick voor een extra minor in Stavanger, Noorwegen, is.