UTFaculteitenETNieuwsMinister geeft toestemming voor bachelor Werktuigbouwkunde op de VU

Minister geeft toestemming voor bachelor Werktuigbouwkunde op de VU

In maart dit jaar kondigden de Universiteit Twente en de VU een gezamenlijke bachelor Werktuigbouwkunde (Mechanical Engineering) aan. De minister heeft deze week toestemming gegeven voor de start van deze opleiding op de locatie Amsterdam.

Dit is een belangrijke stap. Beide universiteiten gaan nu verder met het uitwerken van de details en het vastleggen van afspraken. De Colleges van Bestuur van Universiteit Twente en de VU nemen, als de medezeggenschapsorganen instemmen met het voornemen, aan het eind van deze maand een definitief besluit over de start van een gezamenlijke bachelor Werktuigbouwkunde. Het streven is om in september te beginnen met het werven van studenten. De opleiding zal in september 2019 starten. Studenten zullen dan een kwart van de tijd in Enschede onderwijs volgen.