UTFaculteitenEEMCSAgendaErkenning en waardering in onderwijs

Erkenning en waardering in onderwijs

Er is steeds meer aandacht voor de manier waarop lesgeven in een academische omgeving wordt erkend en beloond. In deze paneldiscussie, met onder andere Mirjam Bult, worden de uitdagingen en mogelijkheden van erkenning en beloning in het onderwijs besproken: wat zijn de ervaringen van onze docenten? Zijn er meer mogelijkheden voor een succesvolle loopbaan dan alleen onderzoek doen? Zijn er concrete plannen voor ondersteuning van docenten om beter erkend en beloond te worden?

Op donderdag 10 juni gaan Mirjam Bult (vicevoorzitter van het College van Bestuur) en Nieck Benes (vicedecaan voor Onderwijs bij de Faculteit W&T) in gesprek met onder meer docenten, opleidingsdirecteuren en HR-collega's over uitdagingen en kansen van erkennen en belonen in het onderwijs. Deze 'paneldiscussie' wordt live uitgezonden vanuit het TechMed Centre en is online te volgen voor alle UT-medewerkers en -studenten via UT.LIVE. Heb je vragen of opmerkingen over dit onderwerp? Stel ze in de chat tijdens de live uitzending en wie weet wordt jouw vraag beantwoord door het panel.

Deelnemers aan deze paneldiscussie zijn: Tanya Bondarouk (Faculteit BMS), Stefan Kooij (Faculteit TNW), Jasper Homminga (Faculteit TNW), Annalies Idema (HR), Elyse Walter (Faculteit TNW), Jeffery Wood (Faculteit TNW), Martin van der Hoef (Faculteit TNW) en Jordy van Zandwijk (Faculteit TNW).

De paneldiscussie ‘Erkennen en waarderen in het onderwijs’ is de tweede discussie van twee UT-brede paneldiscussies. Op dinsdag 8 juni om 15.30 uur vindt de paneldiscussie ‘Gevolgen van Corona: een blijvende positieve verandering?’ plaats, met onder andere Tom Veldkamp, Jennifer Herek en Katrin Dircksen

MONTH OF EDUCATION

De sessie ‘Erkennen en waarderen in het onderwijs’ is onderdeel van de TNW Month of Education die van 18 mei tot en met 11 juni wordt georganiseerd. Gedurende deze maand worden er inspiratie lezingen, workshops en sessies met thema’s als erkennen en waarderen, lifelong learning en challenged-based learning georganiseerd. Met dit initiatief hoopt de faculteit haar medewerkers verder te ondersteunen en inspireren. Met de twee paneldiscussies wordt de Month of Education afgesloten. Deze twee sessies worden UT-breed uitgezonden via UT.LIVE.