UTVrijhof CultuurGlobal Comedy Night
Neil Robinson
Tim Hill

Global Comedy Night Neil Robinson, Zuva Martens & MC Tim Hil

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm. Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met je telefoon op vliegtuigstand, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Neil Robinson komt oorspronkelijk uit Vancouver, Canada en woont sinds 2008 in Amsterdam, waar zijn comedy-carrière begon. Met scherpe humor, slimme observaties en die ‘aardige Canadese kerel’ houding is Neil altijd een favoriet bij het publiek. Hij is regelmatig in het Comedy Café in Amsterdam en is meerdere keren finalist geweest bij Sonnema Comedy Competities. Hiermee heeft hij opgetreden voor publiek in heel Europa en Canada. Ook is hij de medemaker van de online comedyserie “Survival Guide to he Dutch”. Sinds 2014 is de serie toegewijd aan alle aspecten van het leven in Nederland, van het grappige tot het verwarrende. De serie heeft online meer dan 30 miljoen views.

Zuva Martens is een ‘fluffy’ stand-up comedian met een scherp randje. Hij staat relaxt op het podium en maakt grappen over zijn persoonlijke leven, politiek en rassen – vaak ten koste van hemzelf. Zijn gevatte en out-of-the-box clous zullen je vermaken van begin tot eind en ze hebben hem gemaakt tot een blijver in de Engelse comedy scene. Hij treedt regelmatig op op plekken zoals het Amsterdamse Comedy Café en Boom Chicago.

MC Tim Hill is een herstellende cynicus. Een backpacker die vader werd. Een lieve kerel met een scherp randje. Maar bovenal een slimmerik die graag naar zichzelf verwijst in de derde persoon (dat doet hij echt).
Tim is het er niet me eens dat mensen hem een hipsteer noemen – wat betekent dat hij er waarschijnlijk een is – en ziet de wereld als een betekenisloze maar eindeloos fascinerende plek. Tim is goedkoop, schoon en duurzaam en wordt daarom door velen beschouwd als een levensvatbaar alternatief voor fossiele brandstoffen.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50