UTVrijhof CultuurAgendaGlobal Comedy Night

Global Comedy Night Adem Fields & Friends

KLAAR VOOR EEN AVOND LACHEN, GIEREN, BRULLEN?

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm. Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met je telefoon op vliegtuigstand, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Master of Ceremonies Adam Fields is een Londenaar die in Amsterdam rondloopt. Niet als Easyjet weekendtoerist, maar als permanent bewoner. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek door zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt mensen een spiegel voor. Want ondanks dat Adam hier al een tijd woont, is hij toch een echte Engelsman gebleven.

Tijdens deze Comedy Night wordt Adam bijgestaan door comedians:

Stephen Bell

Stephen is 's werelds nummer 1 in Ierland geboren en in Nederland wonende komiek. Om ergens een wereldranglijst in te halen moet je ofwel heel specifiek zijn en/of een verbazingwekkende hoeveelheid talent hebben." (Guinness Book Of Records)

Naast het aanvoeren van zeer specifieke lijstjes laat de absurde, gedurfde komedie van Stephen zijn publiek achter met zijn wilde raaklijnen die je meenemen naar onverwachte konijnenholen. Als zijn improvisatie u in verwarring brengt, maakt u zich geen zorgen. Hij is zeker meer in de war dan jij.

Billy Kirkwood

Vijf keer winnaar van de Schotse comedy award en een van de meest veelzijdige acts van het Verenigd Koninkrijk. Met een sympathieke aanwezigheid op het podium; hysterisch, inventief en energieke stand-up. Billy heeft een uniek vermogen om alles grappig te maken, vermengd met een ongebreidelde ondeugendheid die het publiek over de hele wereld charmeert.

De laatste jaren heeft Billy zich ook ontwikkeld als een bekroonde omroeper met credits op BBC, MTV, NETFLIX, BBC Scotland, BBC RADIO 1, 2 en is hij de gastheer van zijn eigen dagelijkse bekroonde ontbijt show op West FM. En is hij over de hele wereld bekend als de stem van het wereldwijde worstel fenomeen Insane Championship Wrestling - als hun Lead Commentator.

Als MC en comedy-act is Billy Kirkwood een van de hardst werkende en gepassioneerde mannen in comedy vandaag de dag en een comic om in de gaten te houden, want wie weet wat hij hierna gaat doen!

Studenten met UnionCard€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50