UTVrijhof CultuurAgendaTry-out Tour 35ste Groninger Studenten Cabaret Festival
Anne Ruitenberg
Boban Braspenning
Julia Straten

Try-out Tour 35ste Groninger Studenten Cabaret Festival Boban Braspenning, Anne Ruitenberg en Julia Straten

Twee avonden cabaret, door drie van de zes halvefinalisten!

Op woensdag 6 oktober zullen Bas van de Ven, Eva Willems en David Heijmans optreden en op donderdag 7 oktober staan Boban Braspenning, Anne Ruitenberg en Julia Straten op het toneel.

In het voorjaar konden vele enthousiaste auditanten zich weer opgeven voor de selecties van het 35ste Groninger Studenten Cabaret Festival! Na de audities in juni en een deelnemersweekend in juli werden de programma’s gedurende de zomer steeds meer geperfectioneerd.

In september is het dan eindelijk zover en gaan de Try-Outs van start. In verschillende theaters door heel Nederland gaan de zes halvefinalisten voor een enthousiast publiek alles uitproberen om uiteindelijk tot hun meest succesvolle 25 minuten te komen.

Na de Try-Outs vinden in november de halve finales en de finale plaats in de Stadsschouwburg te Groningen waar een Juryprijs, een Persoonlijkheidsprijs en een Publieksprijs worden uitgereikt.

Boban Braspenning

Boban is 26 jaar oud, geboren in Utrecht en opgegroeid in Bilthoven. In Utrecht heeft hij zowel Economie als Ethiek gestudeerd. Na zes jaar aan de Universiteit besloot Boban zich als autodidact artiest te wagen aan cabaret in Corona-tijd. Boban ziet het GSCF dan ook als een goede kans om zijn programma nóg beter te maken.

Naast cabaret schrijft Boban ook liedjes, bijvoorbeeld over woningnood, financiële fratsen van vermogende mensen en economische ongelijkheid. Hij vertelt wat millennials niet durven zeggen, en boomers niet willen horen. Vanuit het perspectief van een starter die liever wil stoppen, neemt hij je mee langs belangrijke financiële levenskeuzes.

Anne Ruitenberg

Graag stellen we Anne aan jullie voor. Anne is 22 jaar en komt uit Putten. Ze is afgestudeerd aan de Frank Sanders Akademie voor Musical en Muziektheater en is in haar dagelijks leven vooral aan het werk.

Van jongs af aan is Anne al bezig met muziek, dans en alles wat daarbij komt kijken. Door haar opleiding heeft ze dan ook steeds meer interesse in cabaret ontwikkeld. Anne wil met haar stuk graag mensen inspireren om anders naar de dagelijkse ‘normale’ dingen te kijken en niet alles voor lief te nemen. Daarnaast probeert ze door middel van humor, serieuze onderwerpen aan te snijden.

Julia Straten

Julia komt uit Nijmegen, is 24 jaar oud en heeft aan de Koningstheateracademie in Den Bosch gestudeerd. In haar dagelijks leven geeft ze theaterlessen en regie aan zowel amateurgezelschappen als mensen met ambities om het vak in te gaan. Na haar afstuderen gaat Julia het liefst reizen.

Naast reizen heeft ze natuurlijk veel zin om te spelen en het publiek even uit de dagelijkse gang van zaken te halen. Het liefst deelt ze haar hersenkronkels met de wereld in de hoop mensen te motiveren hun fantasie toe te laten.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50