UTVrijhof CultuurAgendaTry-Out Tour 34ste Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF)
GSCF 34
Luuk Ransijn
Felix van den Berg
Eva Willems
Ramon Chatrer
GSCF 34

Try-Out Tour 34ste Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF) Luuk Ransijn, Felix van den Berg, Eva Willems en Ramon Chatrer

NB In tegenstelling tot voorgaande edities en eerdere berichten zullen op 1 avond alle 4 deelnemers spelen!

Tijdens de Try-Out Tour perfectioneren de vier deelnemers hun acts. Zij worden klaargestoomd om in de halve finale van november in de Groninger Stadsschouwburg de sterren van de hemel te spelen. Met ijzersterke grappen en boeiende verhalen hopen zij in de voetsporen te treden van beroemde voorgangers als Jochem Myjer en Theo Maassen.

Het Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF) is één van de vier grootste cabaretfestivals van Nederland, met als uniek concept dat het zowel voor als door studenten wordt georganiseerd. Dit Festival biedt de mogelijkheid aan jonge studenten om hun cabarettalent te ontplooien en is een springplank tot landelijke bekendheid. Tijdens de Try-Out Tour laten de kersverse deelnemers van de 34te editie van het GSCF aan heel Nederland zien wat zij in huis hebben. Zij zullen de podia trotseren en het publiek vermaken met hun grappen. Als cabaretliefhebber wil je deze tour niet missen!

Luuk Ransijn
Hij maakt muzikaal cabaret door middel van eigen liedjes en conferences brengt hij een eerlijk programma. Een voorstelling over identiteit en hoe je jezelf in de weg kan zitten bij het nastreven van je eigen geluk.

Felix van den Berg
Felix van den Berg heeft vorig jaar aan het Amsterdams Studenten Cabaret Festival meegedaan en de finale gehaald. Door deze leerzame en mooie ervaring heeft het hem gemotiveerd om mee te doen aan het GSCF en wil hij graag gebruik maken van het podium zodat hij nog verder kan groeien in zijn cabaret en optreden.

Eva Willems
Haar voorstelling heet Bloeiend en gaat over hoe je nou eigenlijk tot bloei kan komen. Leven zonder dat je je te veel aantrekt van anderen of je laat leiden door eigen onzekerheid. In haar voorstelling zitten zowel liedjes, sketches en conferences. Eva Willems is vorig jaar afgestudeerd aan het Koningstheateracademie en heeft vaker Try-Outs van het Groninger Studenten Cabaret Festival gepresenteerd.

Ramon Chatrer
Het thema van zijn show is: Roestplaats. Een muzikale cabaretvoorstelling die op zoek gaat naar onze lusten en driften. Aan de hand van rauwe kleinkunst en manische hersenspinsels gaat hij met het publiek op zoek naar de kanten die wij verhullen als mens. Het is interactief, spannend, komisch en persoonlijk. In Roestplaats bevraagt en bezingt hij, maar wordt vooral zijn worsteling getoond hoe je om moet gaan met woede en verlangens. Hoe ga je om met die woede als je eigenlijk liefdevol wil zijn?
Hij is afgestudeerd aan het Koningstheateracademie in Den Bosch en heeft al veel huiskamer en kleintheaterfestivals gespeeld. Nu is hij nieuwsgierig naar het grotere podium, Ramon Chatrer!

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50