UTVrijhof CultuurAgendaFinalistentour 32e Groninger Studenten Cabaret Festival

Finalistentour 32e Groninger Studenten Cabaret Festival Henk Overdijk, Melise Yazgili en Tijmen Dokter

De drie finalisten van het 32e Groninger Studenten Cabaret Festival trekken met hun stuk door heel Nederland!

Na een spetterende finale in  de Groninger Stadsschouwburg op 16 november 2018, staan de drie finalisten Henk  Overdijk, Melise Yazgili en Tijmen Dokter te trappelen om de rest van Nederland te  overtuigen van hun talent. Geniet van het cabaret van de toekomst en laat je verrassen door  de verscheidenheid aan optredens!

Henk Overdijk

Dit is Henk Hendrikus Hendrik Overdijk. Oftewel 3 keer Henk en dan Overdijk. Oftewel H.H.H. Overdijk. Deze 24 jarige cabaretier heeft het gevoel dat hij achterloopt in zijn leven.

Hij is arm, blijven zitten in het tweede jaar van de studie sociaal werk en nog steeds afhankelijk van zijn moeder. Tijdens zijn debuut programma ‘’Zijn we al begonnen?’’ probeert Henk deze achterstand te verkleinen door middel van ijzersterke grappen, onverwachte twists, vlijmscherpe anekdotes en andere dingen waarmee cabaretiers hun eigen programma omschrijven. Voel jij je soms ook een beetje een sukkel? Kom kijken en voel je gegarandeerd beter over je eigen leven. H.H.H. Overdijk. De naam zegt het al: Dat wordt lachen!

Melise Yazgili

Melise Yazgili is op zoek naar wat echt is en wat niet, wat bij haar hoort en wat is aangeleerd, wat in haar zit en wat op slinkse wijze in haar is gedrongen, zonder dat ze erom gevraagd heeft. Ze is zichzelf aan het vernieuwen, elk dag maar weer. Om elke dag weer een klein beetje dichter bij haar oorsprong te komen. Alsof dit allemaal niet erg genoeg is, is Melise ook nog Koerdisch-Nederlands. Je zou het maar op je bord krijgen.

Respect voor de hustle, in ieder geval.

Tijmen Dokter

Als je mijn kamer binnenkomt dan zie je eigenlijk een normale studentenkamer. Maar aan het plafond hangt een camouflagenet en de accentkleur is groen. Of nouja, eigenlijk is alles groen. Legergroen. De muren, de bank, het bureau, de vloer, alles is groen.

In Mijn Strijd neemt Tijmen je mee in zijn hoofd waarin hij stranden bestormt en steden bevrijdt. De Tweede Wereldoorlog is een vat vol verhalen en hij wil ze allemaal vertellen. Verhalen over vrijheid, opoffering en heldenmoed, verhalen over leed, maar vooral verhalen met humor. Van de slagvelden in Normandië tot in de tuin van zijn oma, voor Tijmen is de oorlog overal.

Over het festival

Het Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF) is één van de vier grootste cabaretfestivals van Nederland, met als uniek concept dat het zowel voor als door studenten wordt georganiseerd. Dit festival biedt de mogelijkheid aan jonge studenten om hun cabarettalent te ontplooien en is een springplank tot landelijke bekendheid. Eerdere bekende winnaars van het festival zijn: Jochem Myjer, Theo Maassen, Ajuinen en Look(Mike en Thomas), Thijs van Domburg, Ernst van der Pasch, Martijn Koning, Kirsten van Teijn en Johan Goossens.

EET JE MEE?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

INSPIRATIEAVOND

D.B.V. de Stretchers koos de finalistentour als inspiratieavond; alle leden mogen gratis naar deze voorstelling.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50