UTVrijhof CultuurAgendaStart Turkse keuken, Kookcursus

Start Turkse keuken, Kookcursus Gulseren Altinkaya

De Turkse keuken is zeer uitgebreid. Er is voor elk wat wils: vegetarische schotels en licht verteerbare slaatjes, uitgebreide vleesgerechten en niet te vergeten lekkere desserts.

Vaak wordt een “nat gerecht” (stoofschotel met of zonder vlees) gegeten samen met een “droog gerecht” (zoals pasta, rijst, bulgur of andere graansoorten) en een vers slaatje of tursu (ingemaakte groenten) of cacik (yoghurt met komkommer en kruiden) of hosaf (ingemaakt fruit) en brood (met soms gewone yoghurt erbij). Hier zijn ook vele variaties op zoals de vleesgerechten (kebab), gefrituurde groenten en börek die de maaltijd vervangen of aanvullen. In de zomer wordt soms ook wel een koude maaltijd gegeten bestaande uit watermeloen of druiven met fetakaas of soms allerlei rauwkost met kaas en olijven.

In deze cursus leer je  enkele voor-, hoofd- en nagerechten maken.

• 4 keer, 2,5 uur. (19.00 - 21.30 uur)

• Start Kwartiel 3, Woensdag 30 januari 2019, vervolg 6-13-27 februari

Inschrijven kan vanaf maandag 10 december 2018.

Prijzen

Studenten met UnionCard€ 50,-