UTVrijhof CultuurAgendaTry-Out Tour Groninger Studenten Cabaret Festival 2018

Try-Out Tour Groninger Studenten Cabaret Festival 2018 Melise Yazgili, Henk Overdijk en Anouk Kragtwijk

De 32ste Try-Out Tour, een spektakel dat je absoluut niet mag missen!

Na drie spannende en drukbezochte auditiedagen presenteert het 32ste Groninger Studenten Cabaret Festival haar zes halvefinalisten in Enschede! Henk Overdijk, Nik Goedemans, Melise Yazgili, Anouk Kragtwijk, Tijmen Dokter en Jeffrey Kleine Koerkamp zullen je verrassen met hun verhalen en grappen.

Beleef een avond lachen, gieren en brullen met nieuw talent dat met deze optredens alvast een voorproefje geeft van waarmee ze tijdens het Festival op de planken zullen staan. Laat je bespelen en boeien door deze zes cabaretiers en bekijk de kweekvijver van het Nederlandse cabaret van dichtbij. Kortom, zorg dat je de Try-Out Tour niet mist!

Op woensdag 26 september staan Tijmen Dokter, Nik Goedemans en Jeffrey Kleine Koerkamp op het podium. Op donderdag 27 september zijn dit Melise Yazgili, Henk Overdijk en Anouk Kragtwijk.

Melise Yazgili

Melise Yazgili is op zoek naar wat echt is en wat niet, wat bij haar hoort en wat is aangeleerd, wat in haar zit en wat op slinkse wijze in haar is gedrongen, zonder dat ze erom gevraagd heeft. Ze is zichzelf aan het vernieuwen, elk dag maar weer. Om elke dag weer een klein beetje dichter bij haar oorsprong te komen. Alsof dit allemaal niet erg genoeg is, is Melise ook nog Koerdisch-Nederlands. Je zou het maar op je bord krijgen.

Respect voor de hustle, in ieder geval.

Henk Overdijk

Dit is Henk Hendrikus Hendrik Overdijk. Oftewel 3 keer Henk en dan Overdijk. Oftewel H.H.H. Overdijk. Deze 24 jarige cabaretier heeft het gevoel dat hij achterloopt in zijn leven.

Hij is arm, blijven zitten in het tweede jaar van de studie sociaal werk en nog steeds afhankelijk van zijn moeder. Tijdens zijn debuut programma ‘’Zijn we al begonnen?’’ probeert Henk deze achterstand te verkleinen door middel van ijzersterke grappen, onverwachte twists, vlijmscherpe anekdotes en andere dingen waarmee cabaretiers hun eigen programma omschrijven. Voel jij je soms ook een beetje een sukkel? Kom kijken en voel je gegarandeerd beter over je eigen leven. H.H.H. Overdijk. De naam zegt het al: Dat wordt lachen!

Anouk Francet Kragtwijk

Anouk Kragtwijk (30) werkt als freelance journalist voor o.a. NRC en Metro en studeerde daarnaast cabaret aan de Koningstheateracademie in den Bosch. In juni won ze de Persoonlijkheidsprijs bij het Utrechts Cabaret Festival. Anouk is nogal idealistisch en heeft last van groene zendingsdrank, wat klinkt als spetterende babypoep, maar inhoudt dat ze vindt dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen voor de puinhopen op deze wereld. Haar wijzende vinger hoopt ze te compenseren met een dosis humor in haar stukjes en video’s. Naast de chaos op de wereld schrijft ze over de chaos in haar hoofd en haar huis, theater, groen leven, over de positie van de vrouw en andere zielenroerselen.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50,-