EL Elektrodynamica (191210410) – november 2011
Aantal ECTS: 4
Aantal | ||
1.Hoeveel tijd heb je in totaal aan dit vak besteed? | < 75 uren | 2 |
75-100 uren | 5 | |
100-120 uren | 13 | |
120-145 uren | 1 | |
> 145 uren | 1 | |
Totaal | 22 |
aantallen | Totaal | |||||||
2.Was het duidelijk wat je moest leren bij dit vak? | Zeer onduidelijk | 1 | 11 | 3 | 5 | 2 | Zeer duidelijk | 22 |
3.Sloot dit vak goed aan bij je voorkennis? | Zeer slecht | 1 | 4 | 5 | 11 | 1 | Zeer goed | 22 |
4.Vond je het studiemateriaal goed? | Zeer slecht | 2 | 6 | 9 | 3 | 1 | Zeer goed | 21 |
5.1. Hoeveel procent van de hoorcolleges heb je bijgewoond? | 0 -20% | |
21-40% | 2 | |
41-60% | 2 | |
61-80% | 3 | |
81-100% | 14 | |
Totaal | 21 |
aantallen | Totaal | |||||||
5.2. Vond je het hoorcollege nuttig? | Nutteloos | 2 | 6 | 7 | 4 | 2 | Nuttig | 21 |
3. Vond je het hoorcollege leuk? | Helemaal niet leuk | 4 | 4 | 10 | 2 | 1 | Heel leuk | 21 |
6.1. Aan hoeveel procent van de werkcolleges heb je deelgenomen? | 0 -20% | 1 |
21-40% | 1 | |
41-60% | 2 | |
61-80% | 7 | |
81-100% | 7 | |
Totaal | 18 |
aantallen | Totaal | |||||||
6.2. Vond je het werkcollege nuttig? | Nutteloos | 0 | 2 | 1 | 13 | 2 | Nuttig | 18 |
3. Vond je het werkcollege leuk? | Helemaal niet leuk | 1 | 5 | 7 | 3 | 2 | Heel leuk | 18 |
4. Vond je de begeleiding tijdens het werkcollege goed? | Zeer slecht | 0 | 2 | 11 | 5 | 0 | Zeer goed | 18 |
aantallen | Totaal | |||||||
7. Had je voldoende tijd om het tentamen te maken? | Veel te weinig | 0 | 5 | 4 | 4 | 2 | Ruim voldoende | 15 |
8. Hoe moeilijk of gemakkelijk vond je het tentamen? | Heel moeilijk | 4 | 8 | 3 | 1 | 0 | Heel gemakkelijk | 16 |
Aantal | |||
9.Was dit de eerste keer dat je aan het tentamen hebt deelgenomen? | Ja | 16 | |
Nee | 5 | ||
Totaal | 21 |
= Mediaan
10. Wat vond je goed aan dit vak? |
Wat betreft onderwijsvormen en begeleiding: -Dat er tussentijdse toetsen waren zodat je je beter kan voorbereiden en je weet dan wat van je verwacht wordt |
Wat betreft studiemateriaal: -De opgaven waren goed en verschaffen inzicht -Uitleg in het boek -Uitwerkingen WC online -Opzet is beter dan voorgaande jaren, beter oefenmateriaal |
Wat betreft inhoud: -Gaat diep in op de stof -Het wordt goed gegeven en het vergt analytisch denken en inzicht |
Wat betreft tentamen: - |
11. Wat vond je niet goed aan dit vak? |
Wat betreft onderwijsvormen en begeleiding: -Waardeloze onnavolgbare colleges -Docent luisterde soms niet goed naar signalen uit de zaal -Hoorcolleges waren in eerste instantie heel onduidelijk/vaag -Moeilijk te volgen hoorcolleges (o.a. door overmaat aan formules) -Onduidelijk, meer in praktijk, waarvoor nodig -De hoorcolleges waren vaak onduidelijk en niet te volgen en te veel sheets met formules waardoor je snel de weg kwijtraakte |
Wat betreft studiemateriaal: -Alleen nauwelijks leesbare cryptische uitwerkingen van werkcollegeopdrachten. Docent doet niets met feedback -Geen goede zelfstudieplanning beschikbaar voor boek -Geen uitwerkingen deeltoets, docent te lui om meer toetsen te maken -College in Engels helpt niet bij dit vak, sheets zijn rommelig en voldoen niet op zichzelf als studiemateriaal -Geen oefententamens ‘nieuwe stijl’ -Boek komt totaal niet overeen met de inhoud van het vak -Uitwerkingen mogen volgende keer digitaal, niet ingescand, want nu was het onleesbaar -Vakinhoud komt niet goed overeen met boek -Als je uitwerkingen geeft voor WC’s digitaliseer ze dan zodat ze duidelijker zijn en je snapt wat er op staat. Nu moet je ze nog proberen te ‘ontcijferen’ -Boek sluit niet aan bij de stof -Uitwerkingen opgaven zeer marginaal -Slechte aansluiting tussen hoorcolleges en het boek -Door verandering in de structuur zijn oefententamens niet meer representatief voor het werkelijke tentamen |
Wat betreft inhoud: -Onduidelijke leerdoelen -Geen link tussen het boek en de tentamenstof -Colleges sluiten niet aan op het boek -Veel voorkennis verwacht, weinig ruimte voor ophalen kennis -Werkcollegeopgaven vaak niet zonder sheets bij de hand te maken -In het begin weinig voorbeelden, heel abstract -Het is wel heel breed EN diep. Het is lastig om alles goed te oefenen -Je moet veel onthouden en het is moeilijk -Het onderdeel relativiteit lijkt er een beetje tussengewroet en gaat cq. Naar mijn gevoel te snel |
Wat betreft tentamen: -Vragen tijdens tentamen zijn soms lastiger dan oefenopgaven -Naar tentamen: onduidelijk wat je wel en niet moest weten |
Andere opmerkingen over dit vak: |
-Oefententamens zouden het leren een stuk prettiger maken -College donderdag tegelijk met minorvak! -Ik had geen mogelijkheid om de werkcolleges te volgen en zelfstandig aan de opdrachten werken is erg tijdrovend omdat een kleine hint vaak voldoende is om je op weg te helpen dus werkcolleges zijn erg nuttig voor dit vak maar hoorcolleges waren van slechte kwaliteit |