UTVrijhof CultuurAgendaTry-out Cameretten Festival 2016
Arjen Banach (c) Anne van Zantwijk
Ongeremd (c) Anne van Zantwijk
Pieter Verelst (c) Anne van Zantwijk

Try-out Cameretten Festival 2016 Met Arjen Banach, Ongeremd en Pieter Verelst!

Keihard lachen om de topcabaretiers van morgen!

Cameretten Festival, dé cabaretkweekvijver van Nederland! In meer dan vijftig jaar tijd hebben vele grote namen hier hun eerste stappen gezet. Zo hebben duizenden mensen onder andere Bert Visscher, Brigitte Kaandorp, Theo Maassen, Ronald Goedemondt en Jandino Asporaat zien vallen en weer opstaan! Ook dit jaar concurreert een nieuwe lichting cabaretiers om die felbegeerde winst. Laat je vanavond verrassen door vers cabarettalent en ontdek de topcabaretiers van morgen.
Laat de strijd maar losbarsten!

In 1966 gestart als lustrumactiviteit van studentenvereniging SSR te Delft, 51 jaar later uitgegroeid tot één van de grootste cabaretfestivals van Nederland. Cameretten Festival nog steeds hét platform dat jong cabarettalent herkent, begeleidt en presenteert aan het grote publiek.

Vanavond ben jij proefkonijn! De halvefinalisten hebben tijdens het workshopweekend keihard gewerkt aan hun programma en gaan dat tijdens de try-outs verder finetunen.
Misschien zie jij vanavond wel de winnaar van Cameretten Festival 2016…

Presentatie: Dian Liesker, winnaar van de persoonlijkheidsprijs Cameretten 2010.

Arjen Banach, Wat Neem Je Mee…?

Nederland anno nu, het Nederland van het vluchtelingendebat, van hipsters en van drielaags-toiletpapier. Wat neem je mee...? is een kritische blik op de hedendaagse maatschappij en haar gebruikers, waarbij het onvermogen wordt blootgelegd om consequent te zijn en altijd datgene te blijven doen wat nodig is. Wat is dan nog de oplossing? Waar begin je? En onvermijdelijk, wat neem je mee...?

Ongeremd, Waar het naar leidt

Ongeremd is een prettig gestoord muzikaal duo dat samen met een aantal muzikanten probeert om hun achtergrond achter zich te laten. Als zij hun hele leven als voorbeeld nemen is de enige zekerheid dit; iedereen gaat dood of weg. Als in de zekerheid van het bij elkaar zijn de enige garantie is dat je uit elkaar gaat, hoelang zijn zij dan als duo houdbaar?

Pieter Verelst, Mijn broer en ik

Eerst en vooral zou ik willen zeggen dat ik vandaag heel heuglijk ben.
Ondanks mijn povere uitkering,
zou ik mijn broer na tien jaar terug hartelijk en gracieus willen ontvangen.
Een mens is immers ook niet gemaakt om alleen te zijn.
Geen kwaad woord over mijn broer.
Hij kan het ook niet helpen.
Laten we dat afspreken.

Deze cabaretiers gingen de jonge talenten van Cameretten 2016 o.a. voor:

INSPIRATIEAVOND

D.A.V. Kronos koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.
NB Wel even je studentenkaart mee nemen en zorgen dat je de verenigingsbijdrage hebt betaald!

Studenten met UnionCard€ 5,-
Studenten€ 7,50
Anderen€ 10,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50
Externen met CJP / CampusCard / BiebPas€ 7,50
Try-out Cameretten Festival 2016 Met Arjen Banach, Ongeremd en Pieter Verelst!