UTFaculteitenTNWNieuwsSenaat van Budapest University of Technology and Economics kent doctor honoris causa toe aan professor Julius Vancso

In een historische ceremonie gehouden aan de Budapest University of Technology and Economics (BME), heeft de Senaat unaniem de prestigieuze titel van Doctor Honoris Causa toegekend aan Professor Julius Vancso (TNW-SPT).

Julius is wereldwijd erkend als een toonaangevende expert op het gebied van chemische technologie, met name op het gebied van het ontwerp van functionele materialen op nanometerschaal en voor studies naar hun morfologie en structuur.

De Budapest University of Technology and Economics, BME, (opgericht in 1782) is de belangrijkste technologie-universiteit in Hongarije en wordt beschouwd als 's werelds oudste technologie-instituut met een universitaire rang en structuur. Het was het eerste instituut in Europa dat ingenieurs op universitair niveau opleidde. De BME heeft wereldwijd een grote invloed gehad op het gebied van techniek en wetenschap. Met zijn langdurige toewijding aan excellentie heeft de BME talloze vooraanstaande alumni voortgebracht, waaronder drie Nobelprijswinnaars.

Het toekennen van de Doctor Honoris Causa-titel aan Professor Julius Vancso is een moment van grote trots voor zowel de Budapest University of Technology and Economics als ook voor onze faculteit TNW. Wij willen bij deze Julius van harte feliciteren met deze prachtige erkenning.