UTFaculteitenTNWNieuwsEnergy, Materials and Systems Group presenteert nieuwe promotievideo met duurzame innovaties

De Energy, Materials and Systems (EMS) groep van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen heeft zojuist een nieuwe promotievideo gelanceerd. Het is het resultaat van de inzet van vele EMS-leden en PhD-studenten en is geproduceerd door Pollus Fornerod  (UT communications consultant) en Anna Kario van EMS. Marcel ter Brake, leider van de groep, is erg trots op het resultaat en dankbaar voor het harde werk van zijn team.

De video belicht de belangrijkste onderzoeksthema's van de groep, supergeleiding en cryogene technologie. EMS onderzoekt materialen en geleiders, sleutel-technologiёn, cryogene en supergeleidende systemen voor toepassing in de energie-transitie, in Big Science en High-Tech industrie. De video  presenteert ook de inpact van het EMS onderzoek op de maatschappij en de industrie.

We wilden een korte film maken die de complexiteit van ons onderzoek op een begrijpelijke manier kon overbrengen, en dat in slechts een paar minuten", zei Marcel ter Brake. "Ik ben erg trots op de inzet en de creativiteit van ons team. De film is een fantastische manier om ons werk aan een breed publiek te presenteren.

De Energy, Materials and Systems groep is een van de onderzoeksgroepen van de Universiteit Twente en richt zich op het ontwikkelen van nieuwe technologieën die bijdragen aan een duurzamere wereld. Hun onderzoek omvat onder meer de ontwikkeling van ’s werelds eerste supergeleidende windturbine, afvalscheiding door middel van supergeleidende magneten, en ontwikkelingen op het vlak van duurzame luchtvaart.

De nieuwe promotievideo is te bekijken op de website van de Energy, Materials and Systems groep (https://www.utwente.nl/en/tnw/ems/).  Het is een geweldige manier om het werk van deze innovatieve onderzoeksgroep onder de aandacht te brengen, en te laten zien hoe dit onderzoek bijdraagt aan een duurzamere toekomst.