UTFaculteitenTNWNieuwsChemical Science & Engineering verwelkomt nieuwe opleidingsdirecteur

Chemical Science & Engineering verwelkomt nieuwe opleidingsdirecteur

Op 1 maart zal Leonie Krab-Hüsken de rol van Opleidingsdirecteur Chemical science & Engineering overnemen van André ten Elshof.

André ten Elshof heeft jaren ervaring en inzet getoond voor het programma en zal gemist worden. Het team Chemical Science & Engineering (CSE) en het faculteitsbestuur willen hem hartelijk bedanken voor zijn bijdrage en hem het allerbeste wensen voor de toekomst.

Op 1 maart zal Leonie de rol van opleidingsdirecteur CSE overnemen. Nadat ze haar PhD in de bioprocestechnologie in Wageningen voltooide, was Leonie betrokken bij onderzoeks- en onderwijsbeleid bij NWO, Universiteit Leiden en UT. Daarna was ze betrokken bij veel onderwijsactiviteiten binnen UCT-ATLAS onderwijs, voordat ze bij het CSE-programma als coördinator en onderwijsinnovator aansloot.

Dr. Ir. Leonie Krab-Hüsken

Ik kijk ernaar uit om verder te werken aan dit fascinerende programma. Chemische wetenschappers en scheikundig ingenieurs spelen een belangrijke rol in de maatschappij: groene chemie, duurzame processen en materialen zijn essentieel voor de toekomst. Onze studenten verwachten terecht dat we hen opleiden om deel uit te maken van deze overgang en met onze gemotiveerde en toegewijde docenten en medewerkers zullen we ervoor zorgen dat het CSE-programma goed uitgeruste alumni aflevert voor de huidige uitdagingen.

Dr. Ir. Leonie Krab-Hüsken

Stefan Kooij: “We zijn enthousiast over de benoeming van Leonie als opleidingsdirecteur CSE. Zij zal een waardevolle aanvulling zijn op het onderwijsmanagementteam van onze faculteit. We kijken uit naar het samenwerken met Leonie en het opleiding-managementteam, om te bouwen op de uitstekende prestaties van de opleiding CSE en zijn unieke profiel verder te ontwikkelen. We wensen haar veel succes en plezier in haar nieuwe functie!"

Deze transitie markeert een nieuwe fase voor Chemical Science & Engineering en we kijken uit naar de toekomst onder de leiding van Leonie.