UTFaculteitenTNWNieuwsGoud voor Applied Physics in EW Beste Studies 2021

Goud voor Applied Physics in EW Beste Studies 2021 Zeven medailles voor UT

De Bachelor én de Master van Applied Physics van de Universiteit Twente krijgen, met een gouden medaille, de hoogste waardering in Elsevier’s Beste Studies 2021 die deze week in EW Weekblad is gepubliceerd. Zilver is er voor de Master Biomedical Engineering, brons voor de bacheloropleidingen Communication Science, Gezondheidswetenschappen en Industrial Engineering and Management, en voor de Masters European Studies en Industrial Engineering and Management.

De Nederlandstalige bachelor Technische Natuurkunde en de bijbehorende Engelstalige Master Applied Physics doen het bijzonder goed, ze zijn beiden voor een gouden ‘plak’. Al jaren zijn deze opleidingen, in alle vergelijkingen, goed voor hoge noteringen. Ten opzichte van vorig jaar is de medailleverdeling onder de UT-opleidingen veranderd: we zien, naast vooral nieuwkomers, Industrial Engineering and Management terug – vorig  jaar zilver, nu brons. De veranderingen hebben onder meer te maken met een gewijzigde onderzoeksmethodiek.

Elsevier’s Beste Studies is gebaseerd op het studentenoordeel uit de Nationale Studenten Enquete (NSE), waarvan de resultaten eerder dit jaar al bekend werden. Daarin spelen de inhoud en faciliteiten een rol, maar ook de sfeer, en de voorbereiding op de arbeidsmarkt. Dit jaar deden 330.000 studenten mee; voor Elsevier zijn de resultaten geanalyseerd door ResearchNed.

De link naar EW Beste Studies: https://www.ewmagazine.nl/bestestudies2021

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
+31 53 489 4244 | +31 6 12185692