UTFaculteitenTNWNieuwsTNW studenten ontvangen KHMW Award

TNW studenten ontvangen KHMW Award

Vier TNW-studenten mochten gisteren tijdens de KHMW Awards een prijs in ontvangst nemen. Romaly Grijpma, Alies ter Lingen en Joep Elfrink ontvingen een Jong Talent Aanmoedigingsprijs en Elfi Hofmeijer mocht de Philips afstudeerprijs Data Science and Artificial Intelligence in Health Care in ontvangst nemen.

In drie online sessies werden gisteren in totaal 22 afstudeerprijzen, 57 aanmoedigingsprijzen, 3 onderzoeksprijzen en de ET Outreach Award uitgereikt.

Toen ik hiervan hoorde, was ik heel verrast en verbaasd. Ik had dit totaal niet verwacht, en ben er natuurlijk heel erg blij mee!

Romaly Grijpma (eerstejaarsstudent TN)

Ik ben hartstikke blij. Het was zeker een verrassing toen ik hoorde dat ik genomineerd was. Dit kwam een beetje als een duveltje uit een doosje, maar is zeker een goede motivatie voor in de toekomst!

Joep Elfrink (student CSE)

Philips Afstudeerprijs

Elfi Hofmeijer (BME) ontving de Philips Afstudeerprijs Data Science and Artificial Intelligence in Health Care van 3.000 Euro. Zij won deze prijs voor haar onderzoek naar Kunstmatige Intelligentie (KI). Doel van het project waar haar onderzoek deel van was, is om KI beter te integreren op de radiologie afdeling van het ziekenhuis door middel van onderwijs en met behulp van technische tools. Het gaat met name om de screening te verhogen van drie ziektes; longkanker, chronische obstructieve longziekte (COPD) en hart- en vaatziekte.