UTFaculteitenTNWEvenementenNVBMB Spring Meeting 2024

NVBMB Spring Meeting 2024

Verkenning van kunstmatige intelligentie en machine learning in biochemie, biologie en biophysica

Doe met ons mee aan het eendaagse Lentesymposium van de NVBMB 2024 over "Verkenning van Kunstmatige Intelligentie en Machine Learning in Biochemie, Biologie en Biophysica"! Dit symposium vindt plaats op donderdag 30 mei 2024 aan de Universiteit Twente in Enschede en richt zich op de dringende behoefte om AI in te zetten voor het begrijpen van complexe biologische systemen. In een tijdperk waarin de productie van data de mogelijkheden voor handmatige analyse overtreft, is het beheersen van de fundamentele principes van AI essentieel. Onderzoekers die AI-technieken gebruiken, kunnen grote datasets doorgronden en betekenisvolle inzichten en voorspellende modellen onthullen.

Dit symposium biedt deelnemers de mogelijkheid om hun begrip van de rol van AI in de biologie te verfijnen. Tijdens informatieve sessies zullen deelnemers zich verdiepen in het voorspellen van moleculaire interacties, het modelleren van dynamische processen en het ontrafelen van complexe biologische verschijnselen. Onze gewaardeerde sprekers, waaronder Prof. Olivier Lieleg (Uni München), Prof. Sanne Abeln (Universiteit Utrecht), Dr. Aalt-Jan van Dijk (WUR), Doina Bucur (UT) en Dr. Maurice van Keulen (UT), zullen laten zien hoe AI de nauwkeurigheid, efficiëntie en innovatie van onderzoek versterkt. Sluit je aan om kennislacunes te overbruggen en interdisciplinaire samenwerkingen te bevorderen aan de voorhoede van op AI gebaseerd biologisch onderzoek.

We nodigen BSc/MSc en PhD-studenten en docenten uit om een poster te presenteren waarin ze uitleggen hoe ze AI of ML gebruiken voor hun onderzoek of STEM-onderwijs.

Onderwerpen

Principes van AI en ML voor (bio)chemie, moleculaire biologie en biophysica; AI voor het identificeren van genomische veranderingen bij kanker, AI voor voorspelling van proteïne functies, AI voor netwerk generatie, moleculair machine learning voor medicijnontwikkeling, en meer.

Waar & Wanneer
  • Datum: 30 mei 2024
  • Tijd: Gehele dag
  • Locatie: TechMed Centrum, op de campus van de Universiteit Twente, Drienerlolaan 5; Enschede.

Registratie

Om deel te nemen aan het evenement, moet je een ticket kopen. Voor niet-leden bedraagt de kosten €25. Voor leden van NVBMB of studenten in de cursus Biochemie 193740050 van de UT is de toegang gratis.

Neem deel aan dit inspirerende event (in het Engels)
Klik hier