UTFaculteitenETNieuwsFaculty club TNW neemt initiatief voor een schone en duurzame campus

Faculty club TNW neemt initiatief voor een schone en duurzame campus

Op de campus van de universiteit vond op 20 april een bijzonder evenement plaats, georganiseerd door de Faculty club TNW: de eerste Voorjaarsschoonmaak.

Op deze dag kwamen medewerkers van TNW samen om de campus op te ruimen en zo bij te dragen aan een schoner milieu.

Er werden twee shifts georganiseerd en tussen de shifts werd er genoten van een heerlijke lunch op het waterterras voor de Vrijhof. Mede dankzij CFM die voor het nodige materiaal zoals prullenbakken en een weegschaal heeft gezorgd, om de 'vangst van de dag' te wegen, werden er in totaal 10 zakken vuil verzameld met een gewicht van 42 kilogram.

Bijzondere vondsten

Opvallend was het aantal bijzondere objecten dat werd gevonden tijdens de schoonmaak, waaronder een kerstbal, een gebruikte luier en zelfs kogels?! Helaas werden er ook duizenden sigarettenpeuken gevonden op onze rookvrije campus, maar we zijn erin geslaagd enkele honderden peuken te verzamelen. Dit evenement werd gezien als zeer waardevol voor de gemeenschapsvorming, omdat TNW-collega's elkaar konden ontmoeten in een andere omgeving en zo samen konden werken aan een gemeenschappelijk doel.

Schone campus gezamenlijke verantwoordelijkheid

Door het organiseren van dit evenement hoopt de Faculty club TNW meer UT-medewerkers en studenten te stimuleren om gezamenlijke verantwoordelijkheid te nemen voor een schone campus. Het was een mooie gelegenheid om het belang van duurzaamheid en zorg voor ons milieu onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd elkaar en de collega's van de faculteit in een andere omgeving te leren kennen. We hopen dat dit evenement een eerste stap zal zijn in een grotere beweging om onze campus schoner en duurzamer te maken.