UTFaculteitenETNieuwsMogelijkhedendetective

Mogelijkhedendetective Shaping2030

Een Zuid-Afrikaanse Braai, verslavingsbehandeling en technologie: wat hebben ze met elkaar te maken? Als een ware detective probeert psychiater Joanneke van der Nagel constant in te spelen op de belevingswereld van cliënten om hen van A naar B te helpen. Creatieve technieken, zoals het gebruik van een VR-omgeving, helpen haar hierbij. Nu vraagt UT-collega Christoff Heunis zich af: hoort hypnose daar ook bij? Klopt er überhaupt iets van het stereotype psychoanalyse?

Het verhaal van Christoff’s chirurgische precisie is een verhaal over Joanneke’s verrijkende therapietechnieken.

Lees hier het hele verhaal.

The story of...

Wetenschappers, ondersteunend personeel, studenten en alumni; in deze serie vertellen ze allemaal over wat hen inspireert en hoe hun dagelijkse werk een bron van inspiratie kan zijn voor anderen.

Zelf een inspirerend verhaal om te delen? Of, nog beter, nieuwsgierig naar het verhaal van iemand anders?

Laat het ons weten via ihaveastory@utwente.nl