UTFaculteitenETNieuwsInternationale conferentie over “Smart Forming Technology” in de Waaier

Internationale conferentie over “Smart Forming Technology” in de Waaier

De afgelopen week heeft in De Waaier de 38ste conferentie van de International Deep Drawing Research Group (IDDRG) plaatsgevonden. De conferentie is georganiseerd door Ton van den Boogaard en Javad Hazrati van de leerstoel Nonlinear Solid Mechanics, samen met Tata Steel Europe.

Na de officiële opening door de Rector Thom Palstra, hebben meer dan 190 deelnemers de laatste ontwikkelingen op het gebied van omvormtechnologie gepresenteerd en bediscussieerd. Het thema van de conferentie was “Forming 4.0 – Big data, Smart solutions”. Onderwerpen als actieve procesbesturing, digitalisatie en machine learning werden uitgebreid bediscussieerd door de deelnemers die in gelijke mate afkomstig waren van universiteiten en uit de industrie.

Volgend jaar zal de IDDRG conferentie plaatsvinden in Busan, Korea