UTFaculteitenETAgendaWomen in Science

Women in Science Inspiratie voor je carrière!

Hoe geven (andere) vrouwelijke ingenieurs vorm aan hun loopbaan en hoe realiseren ze hun plannen? Wil je inspirerende verhalen horen over het krijgen van een baan na je studie? Wil je met andere dames discussiëren over hoe het is om te werken in de wereld van de wetenschap en wil je een leuke workshop volgen? Dan mag je Women in Science niet missen!

Dit evenement wordt georganiseerd door KIVI Studenten Twente in samenwerking met KIVI Netwerk Vrouwelijke Ingenieurs. We hopen (PhD-)studenten, young professionals, carrièretijgers en alles daar tussenin te verwelkomen. Ook mannen zijn meer dan welkom om mee te doen!

Tijdens dit event geven drie succesvolle vrouwen Mariska Bos (Multiphysics Engineer bij Demcon), Vanessa Magnanimo (Adjunct Professor of Soil MicroMechanics at the Faculty of Engineering Technology) en Pavlina Nanou (mede-oprichter en Managing Director van TORWASH) hun visie op het bereiken van successen en carrièreplannen in deze traditionele mannenwereld.

Dagvoorzitter is Cristina Zaga, universitair docent, spreker en maker van robots. Bij de Human-Centred Design-groep van de Universiteit Twente draagt ze bij aan onderwijs en onderzoek, waarbij ze zich specifiek richt op ontwerpmethoden voor belichaamde AI en interactieve bureaus. De interesse van Cristina lag in het interactieontwerp en gerelateerde methodologieën voor technologische producten en systemen die gericht zijn op sociaal welzijn, met name fysiek belichaamde AI-gestuurde systemen (bijv. Robots, IoT's). Bij het DesignLab onderzoekt ze methodologieën, methodes, tools en technieken om wetenschap, technologie en samenleving te verbinden door middel van verantwoord ontwerp. Cristina is tevens bestuurslid van KIVI Netwerk Vrouwelijke Ingenieurs.

Na de pitches kun je deelnemen aan een creatieve workshop gegeven door Carla Kamphuis.

Tijdens de borrel en lekkere broodjes is er volop gelegenheid om te netwerken met de sprekers en andere deelnemers.

Aanmelden via de KIVI website www.kivi.nl/kst