Het definiëren van de systeem architectuur van de toekomstige Naval Maintenance Environment Niveau

C:\Users\JAN\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Outlook\CFG2ATFU\800px-HNLMS_Holland.jpg

Location:

Hengelo, Thales Nederland - Customer Services & Support

Company description

IT systemen Achtergrond van de afdeling Customer Services & Support is de afdeling binnen Thales die verantwoordelijk is voor het leveren van initiële logistiek en ondersteuning van de onderhoudsorganisaties van de klanten voor de Thales missie systemen.

Introduction into the subject

Gedurende de levensduur van de Thales missie systemen bij de klant, wil Thales ondersteuning verlenen in de vorm van service, repairs, technische ondersteuning, modernisaties etc. Gezien de complexiteit van moderne systemen en de hoge kosten van het leveren van bovengenoemde support, ontstaat de vraag voor het verder automatiseren en stroomlijnen van support.

Research objectives

Het opstellen van een systeem architectuur voor de toekomstige Maintenance Environment t.b.v. Naval Missie systemen. De Maintenance Environment heeft als doel het vereenvoudigen van het onderhoud aan de reeds geleverde en nieuw te leveren Combat Management Systeem, Radar & Sensoren, Actuatoren, Varend platform, Brug etc. De beoogde oplossing is om een gemeenschappelijke omgeving te creëren waarmee alle relevante stakeholders op een efficiëntere manier kunnen samenwerken op het gebied van maintenance, fout zoeken, spare part support, upgrades etc. Het systeem dient in de toekomst uitbreidbaar te zijn i.v.m. upgrades en aansluiting op de Thales back-office IT infrastructuur.

Research activities

De opdracht zal op hoofdlijnen de volgende onderdelen gaan bevatten: - Het in kaart brengen van alle stakeholders van de toekomstige Maintenance Environment. - Het identificeren van de workflows tussen de stakeholders van een Missie Systeem en de support afdeling(en) van Thales. - Het opstellen van requirements t.b.v. de Maintenance Environment. - Het houden van een marktonderzoek van de commercieel beschikbare maintenance support componenten. - Het opstellen van een referentie architectuur model incl. het demonstreren van deze architectuur middels een werkend voorbeeld. De opdracht zal worden afgesloten met een evaluatie op basis van een proof of concept.

Supervision

Universiteit Twente: Maarten Bonnema, Jan Braaksma

Thales: Theo Nijland, Ferit Serti

Student profile

WO Studierichting Maintenance engineering, System Engineering / Information Technology

Affiniteit met System Maintenance & Support