Zie Alle vacatures

Copywriter Onderwijsmarketing

Functieomschrijving

Jonge talenten werven, wereldwijd! Zorgen dat zij de juiste bachelor of master kiezen zodat ze in de toekomst bijdragen aan een eerlijke, duurzame en digitale wereld. Dat is het dagelijkse werk van het marketingteam van de Universiteit Twente. 

Ter versterking van ons team zoeken we een: 

Copywriter Onderwijsmarketing (bij voorkeur fulltime) 

Is schrijven jouw passie? En doe je dat moeiteloos in het Engels? Bij de afdeling Marketing kun jij dan aan de slag met het schrijven van wervende, online teksten voor onze 37 masteropleidingen én 78 specialisaties. Als copywriter Onderwijsmarketing maak je deel uit van het marketingteam en werk je nauw samen met onder andere onze content specialist, online marketeers en opleidingsmarketeers én de projectleider van deze omvangrijke schrijfopdracht! 

Kerntaken

Jouw focus ligt primair op het zelfstandig creëren van informatieve en wervende online content voor onze masteropleidingen. Wetenschappelijk, vaak complex jargon weet je te vertalen naar aantrekkelijke, leesbare teksten, gericht op aankomende masterstudenten. Om tot de juiste output te komen, interview je de opleidingscoördinatoren en/of -directeuren van onze vijf faculteiten. De opgehaalde input zet jij moeiteloos om in SEO-proof content waarmee je (inter)nationale studiezoekers een goed beeld geeft van onze masteropleidingen en hun specialisaties.

Profiel

  • Je hebt een afgeronde, relevante HBO- of WO-opleiding, bijvoorbeeld in journalistiek of taal.
  • Zowel in het Nederlands als Engels ben je communicatief sterk en op papier meesterlijk.
  • Ervaring als copywriter is een pré.
  • Je kan goed zelfstandig én in teamverband werken, hebt een creatieve geest en een flexibele houding.
  • Je kan je uitstekend verplaatsen in de jonge doelgroep studenten en hebt affiniteit met de onderwerpen waarover je schrijft: nieuwe technologie en de wetenschap.
  • Je bent een prettige en stevige gesprekspartner.
  • Ervaring met het werken in een CMS is een pré.

Wil jij jouw schrijfskills inzetten voor onze masteropleidingen? Dan zien we jouw motivatiebrief, cv én portfolio graag tegemoet. Sluitingsdatum van deze vacature is 6 april 2020, waarna we je spoedig als collega hopen te verwelkomen. 

Meer weten? Neem contact op met Elisabeth Barmentloo-Aveskamp, afdelingshoofd binnen Marketing & Communicatie, via e.barmentloo@utwente.nl of 053 489 1804. 

In verband met de maatregelen rondom het coronavirus, vindt een eerste kennismaking waarschijnlijk plaats via videobellen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Ons aanbod

Wij bieden je een uitdagende functie voor de periode van in ieder geval een jaar. Jouw salaris is afhankelijk van jouw ervaring en expertise en varieert van € 2.835 tot maximaal € 4274 bruto o.b.v. een fulltime dienstverband volgens cao-universiteiten.

De organisatie

De University of Twente betreedt het nieuwe decennium met een nieuwe, ambitieuze missie, visie, en strategie. Als de ultieme ‘people-first’ technische universiteit bouwen we voort op onze ‘High Tech,

Human Touch’-filosofie en de unieke positie die deze ons geeft in de samenleving. In alles wat we doen streven we naar maximale impact op mens en maatschappij door middel van het duurzaam inzetten van wetenschap en technologie. We borduren daarbij voort op onze rijke geschiedenis in het combineren van technische en sociale wetenschappen in vijf onderscheidende onderzoeksdomeinen:

  • Gepersonaliseerde ‘healthtech’
  • Intelligente productiesystemen
  • Slimme materialen
  • De digitale samenleving
  • Een weerbare, veerkrachtige wereld

‘The University of Twente is the ultimate people-first university of technology. We empower society through sustainable solutions.’ Mission University of Twente.

UNIVERSITY OF TWENTE. HIGH TECH, HUMAN TOUCH.

De Dienst Marketing & Communicatie (M&C) draagt actief bij aan de realisatie van de strategische visie Shaping 2030, door optimale marketing en communicatie in te zetten tussen de Universiteit Twente en haar doelgroepen. De marketing en communicatiestrategie focust op de instroom van talent, zoals studiezoekers en nieuwe medewerkers, en op het versterken van onze relatie met alumni, bedrijven en investeerders. Dit doen we door ons merk en reputatie te versterken, en onze zichtbaarheid en profiel richting nieuw talent. Waarmee we beogen dat studenten, medewerkers, alumni en relaties onderdeel van onze community worden en ambassadeurs van onze Universiteit.

De dienst M&C telt 78 medewerkers en wordt geleid door een directeur en 4 managers. Zij geven leiding aan de teams Marketing, Communicatie, Medialab en Alumni & Development office. Wij hechten grote waarde aan kwaliteit en aan onze open, inclusieve cultuur. We geloven in korte lijnen, actieve kennisdeling en ruimte voor ontwikkeling en nieuwe initiatieven. Wanneer je ervoor kiest bij ons te komen werken, wordt er een persoonlijk introductieprogramma voor je gemaakt en is een vaste collega je eerste aanspreekpunt. Onze M&C-medewerkers maken gebruik van flexibele werkplekken, verspreid over onze mooie campus: zij doen hun werk in de directe nabijheid van onze studenten, docenten, onderzoekers en bestuurders, daar waar het onderwijs en onderzoek plaatsvindt.

Copywriter Onderwijsmarketing
Klik hier om te solliciteren