Campagne

Richtlijnen campagne

Onze campagnestijl geeft veel ruimte aan eigen invulling. Daar zijn we heel trots op. Tegelijkertijd hebben we wel een aantal gezamenlijke doelen die we als UT willen bereiken. Om ervoor te zorgen dat we overkomen zoals we willen, hebben we een aantal uitgangspunten en richtlijnen opgesteld:

Uitgangspunten

 University of…

  • geeft karakter aan het merk University of Twente;
  • biedt ruimte aan alles wat de UT doet;
  • is aansprekend voor een grote diversiteit aan doelgroepen;
  • weerspiegelt maximaal ondernemerschap (bij de UT gebeurt het!);
  • geeft internationale allure (wereldwijde samenwerkingsverbanden);
  • toont trots en lef;
  • is zowel offline als online toepasbaar en kan zeer activerend worden ingezet.

Richtlijnen

Alle uitingen in campagnestijl moeten voldoen aan de volgende punten:

  • de campagne styleguide is leidend;
  • campagne headings bevatten geen namen of afkortingen van UT eenheden (zoals afdelingen, opleidingen, vakgroepen, faculteiten, instituten en/of diensten);
  • campagne-uitingen worden alleen toegepast bij UT gelieerde of gefinancierde eenheden of projecten;
  • campagne-uitingen mogen niet aanstootgevend, discrimineren en politiek of religieus gekleurd zijn;
  • er worden naast de huidige campagne lijnen (Corporate, Gamma, UCT, PLD, CuriousU) geen nieuwe lijnen opgezet. Alles wordt een afgeleide van de corporate campagne lijn..

Combinatie met huisstijl

Een combinatie van huisstijl en campagne is mogelijk, mits beide correct worden uitgevoerd volgens de bijbehorende style guides. We passen deze combinatie in elk geval toe bij alle werving gerelateerde activiteiten.

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Stephanie Ankone. (Campagneleider Universiteit Twente) via s.ankone@utwente.nl.