De visuele identiteit van Universiteit Twente is een opvallende verschijning. In de huisstijl zijn alle traditionele regels overboord gegooid. De identiteit kent een heel arsenaal aan vormen, die op verschillende manieren kunnen worden toegepast. De bouwstenen van waaruit de huisstijl is opgebouwd bieden veel flexibiliteit voor een veelzijdige organisatie als de Universiteit Twente. Op deze pagina vind je enkele basisonderdelen zoals ons logo.

MEER WETEN?

Benieuwd naar hoe de stijl is opgebouwd? Lees meer over alle bouwstenen waaruit de visuele identiteit is opgebouwd: het woordmerk, het universum, het lettertype, het kleurenpalet, het gebruik van beeld- en fotografie en de vlakverdelingen die gebruikt worden in alle uitingen die worden vormgegeven. 

Medewerkers en studenten van de Universiteit Twente kunnen meer informatie vinden op de Huisstijlportal van de UT (intranet). Hier zijn onder andere presentatiemiddelen en huisstijlartikelen te vinden.

UT-merchandise

Ben je geinteresseerd in UT-merchandise als truien en andere kleding, handdoeken, paraplu’s of gadgets? Voor medewekers is de hele collectie beschikbaar via de interne huisstijlportal. Voor externen is een deel van onze collectie ook te koop in twee winkels in Enschede: