Twente Alumni Lezingen

Maastricht – Toos Hofstede

Twente Alumni Lezingen
Bestel hier je kaarten via onze ticketshop!

Maak de verbinding

Al tijdens haar afstuderen – Communicatiewetenschap en Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente – heeft Toos (Zwolle, 1982) de ambitie de wereld te verbeteren. Met haar eindscriptie toont ze aan dat bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen ook economisch beter presteren. Voor Toos zijn strategie en communicatie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit heeft ze vijf jaar in de praktijk gebracht bij Gulpener, waar ze dit duurzame biermerk op de kaart heeft gezet. Sinds 2014 is ze partner bij communicatiebureau viaStory in Maastricht.

Volgens Toos is er alleen toekomst voor ondernemingen met oog voor de toekomst. "Er wordt eenvoudigweg van je verwacht dat je verantwoordelijkheid neemt én toont. Op een eerlijke, oprechte manier. Zo win je vertrouwen en blijf je geloofwaardig. Ook dát is de aantrekkingskracht van authenticiteit. Wie zich betrokken voelt bij zijn omgeving, krijgt er een betrokken omgeving voor terug."