UTAlumni NetwerkNieuwsDoe mee aan de Let’s move challenge

Doe mee aan de Let’s move challenge Van 11-30 maart zal Sportcentrum en de UT geel kleuren!

Het Sportcentrum roept de gehele UT gemeenschap op om in beweging te komen en MOVEs te verzamelen. Ga de strijd aan met studenten/ UT-medewerkers/familie/vrienden en andere deelnemers wereldwijd (meer dan 1000 locaties)! Lees op onze Let’s move pagina hoe je kunt deelnemen.

De campagne in het kort

Lets move for a better world is een campagne met een krachtige boodschap die mensen wijst op de gevaren van obesitas en de daaraan gerelateerde problemen. Een boodschap die mensen motiveert om een nog actievere levensstijl aan te nemen en om zich in te zetten voor een gezondere wereld en meer sociale interactie die leidt tot populariteitswinst op de sportvloer en op sociale netwerken.

Moves doneren aan het goede doel

De UT verzamelt MOVes om geld op te halen voor het Symbitron + Exoskeleton Race Team. Dit team heeft als doel om de Cybathlon 2020 te winnen en het onderzoek naar Exoskeleton modules te verbeteren en uit te breiden. De Exoskeleton helpt mensen met een dwarslaesie om weer te leren lopen. De piloot van de Symbitron + Exoskeleton Race Team is Niek de Jonge, hij heeft 3x kanker overwonnen! Als gevolg van deze ziekte kreeg Niek een dwarslaesie. Hij krijgt energie van het dragen van het Exoskelet. Wil je meer weten over het Exoskelet en over Niek? Kijk dan op www.wearableroboticslab.nl/Symbitron-Exoskeleton-Race-Team/

Wat kun jij doen?

1. Help ons om geld op te halen door MOVEs te verzamelen! Niet zo’n sporter? Je kan ook doneren op steunutwente.nl/project/exoskeleton-race-team!
  2. Zie de flyer voor de stappen om deel te nemen aan de Let’s move challenge.
  3. Geef het door aan familie, vrienden, collega’s en anderen!

Bite the lemon challenge!

Doe mee aan de Bite the lemon challenge en bijt in de citroen! Door middel van de challenge dagen wij mensen uit om geld te doneren of moves te verzamelen. Plaats een filmpje op social media waarin jij in een citroen bijt, nomineer twee anderen om hetzelfde te doen binnen 24 uur. Doen ze dit niet? Dan moeten zij geld doneren/MOVEs verzamelen voor het Symbitron+ Exoskeleton Race Team!
Citroen bijten, geld doneren en MOVEs verzamelen maakt je helemaal een winnaar!