UTAlumni NetwerkNieuws‘Er is op de UT veel veranderd, maar tegelijk bleef alles hetzelfde.’

‘Er is op de UT veel veranderd, maar tegelijk bleef alles hetzelfde.’ Reünie lichtingen 1986 - 2009

Herinneringen ophalen aan de studententijd en vooruitblikken op de toekomst van de UT: alumni, jaargangen 1986 tot en met 2009, kwamen vrijdag 30 november bijeen voor een bijzondere reünie. Met ruim 55 alumni afkomstig uit alle jaarlagen werd het een gezellig weerzien. Op het programma stonden een 'trip down memory lane', presentaties van bijzondere UT'ers en een bezoek aan het Dies Natalis programma van de UT.

Terugblik op het actieve studentenleven
Waar voor sommige vroege vogels de ochtend al begon met een rondleiding over de campus, begon het officiële programma met het ophalen van herinneringen aan die ‘goeie ouwe tijd’, onder leiding van oud-hoofdredacteur van UT nieuws Bert Groenman. Hij nam met de aanwezigen een aantal bijzondere gebeurtenissen door: de brand van het TW/RC gebouw, de opening van de Pakkerij, de oprichting van de Student Union en de vuurwerkramp. Oud Rector Magnificus Frans van Vught en oud bestuurder van Student Union Bernd Vinke voorzagen de 'trip down memory lane' van enkele smeuïge anekdotes.

De UT anno 2018
Na deze terugblik werd een grote sprong in de tijd gemaakt, namelijk naar de UT anno 2018. UT'ers Jeroen Rouwkema, Sevim Aktas en Pim Fij vertelden de alumni wat over de UT anno 2018. Jeroen Rouwkema belichtte daarbij het bijzondere onderzoek op de UT, Sevim Aktas sprak over het nog altijd bruisende en actieve studentenleven en Pim Fij vertelde over de grote ontwikkelingen die de campus de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Vice-voorzitter van de UT Mirjam Bult, als alumna (BSK '95/ PhD '03) ook aanwezig tijdens de reünie, vatte het mooi samen: ‘Er is op de UT veel veranderd, maar tegelijk bleef alles hetzelfde.’

Viering Dies Natalis
Na een gezellige lunch ging de groep richting de viering van de 57ste Dies Natalis en werd met de Dies redenaars vooruitgeblikt op het UT talent van de toekomst. Na de Dies Natalis werd onder het genot van een hapje en een drankje nagepraat over de dag en gemijmerd over de tijd van weleer.

Meer lezen over de reünie? U-Today (voormalig UT nieuws) schreef een mooie samenvatting!

Alle foto's van de reünie zijn hier te vinden.