UTAlumni NetwerkNieuwsUT-alumnus veilt kunst voor goede doelen

UT-alumnus veilt kunst voor goede doelen

Kunstliefhebbers opgelet! Biedt mee op een kunstwerk van UT-alumnus Peter Riezebos, Psy’14, en steun daarmee diverse goede doelen.

Riezebos is één van de 12 kunstenaars die een ‘olifant’ heeft beschilderd voor de Elephant Parade Laren.

Deze veiling werft middelen voor de bescherming van olifanten en de opbrengst gaat naar de financiering van olifanten corridors in India via de NGO Elephant Family (60%). Daarnaast gaat een deel van de opbrengst naar NGO Stichting Papageno Huis (10%), NGO Singer Laren (15%) en naar de kunstenaars ter dekking van hun kosten (15%).

Peter Riezebos zal zijn aandeel van 15% storten in zijn Fonds op Naam, het Peter Riezebosfonds, bij de Stichting Universiteitsfonds Twente. Met dit fonds ondersteunt hij studenten in situaties waarin het regulier onderwijsprogramma niet voorziet. “Door mijn persoonlijke ervaringen weet ik dat mensen erg verschillen in hun leren. Het is belangrijk dat iedereen mag leren op de manier die het beste bij hem of haar past. Ik had dat geluk.”

Wil je bieden op de olifant van Riezebos, ga dan naar deze website: http://www.elephantparade.com/singer-laren-pre-bidding/. LET OP: je pre-bidding moet voor 29 september binnen zijn!