UTAlumni NetwerkNieuwsUT niet meer weg te denken op de Zwarte Cross
Universitent UT Zwarte Cross

UT niet meer weg te denken op de Zwarte Cross

Ben je dit weekend op de Zwarte Cross in Lichtenvoorde? Mis de Universitent in de Theaterweide dan niet.

UT-toponderzoekers zijn opnieuw deelnemers aan het programma van de Zwarte Cross en geven drie dagen lang korte hoorcolleges in de Universitent. De studenten van Science on Tour verrassen de bezoekers met wetenschappelijke proefjes.

Zwarte Cross

Donderdag tot en met zondag bezoeken ruim 220.000 mensen de Zwarte Cross op De Schans in Lievelde, bij Lichtenvoorde. Het is de eenentwintigste editie van het Achterhoekse festival.

Beats on Fire

UT-Professor Mark Huijben is een van de sprekers en geeft een college met als titel: Beats on Fire. “Goede muziek brengt vurige passie in je naar boven. Wil je weleens zien welke beats zorgen voor de grootste vlammen? Ik laat een muzikaal spektakel zien vol vuur en vlam.” Typisch een college voor de Zwarte Cross. Mark Huijben zoekt met behulp van nanotechnologie naar nieuwe materialen voor de batterijen van de toekomst.

Universitent

“De ervaring leert dat de Universitent een hoop nieuwsgierige mensen trekt”, vertelt UT-Professor en initiatiefnemer Guus Rijnders. “We doen al enkele jaren mee aan de Cross en telkens merken we aan de reacties van de bezoekers dat wetenschap prima samengaat met motorcross, bier en een hoop gekkigheid.”

Via diverse prijsvragen op de Facebook van de Universiteit Twente zijn er vanaf gisteren dagelijks vrijkaarten voor de Zwarte Cross te winnen.

Het programma: https://www.zwartecross.nl/programma-overzicht/blokkenschema/

Zie ook dit UT-filmpje gemaakt op de Zwarte Cross:

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)