UTAlumni NetwerkNieuwsTerugblik: Jamie Hyneman bezoekt UT

Terugblik: Jamie Hyneman bezoekt UT

Jamie Hyneman, UT eredoctor en (voormalig) Mythbuster, kijkt terug op een inspirerend bezoek aan de campus.

Hyneman ontving in 2011 een eredoctoraat van de UT, samen met zijn collega Adam Savage. Hij ging ditmaal drie dagen lang in gesprek met scholieren, studenten, onderzoekers en algemeen publiek. Tijdens de twee ‘College Tours’ in de Waaier vertelde hij over zijn carrière en passie voor wetenschap en techniek. Op beide dagen kreeg hij veel vragen uit de met 800 bezoekers gevulde zaal. Die gingen over zijn baret (‘draag je altijd dezelfde?’), maar vooral over zijn grootste uitdagingen en technologische doorbraken.

De Amerikaan nam eveneens de tijd om bij te praten met UT-bestuurders en robotprof. Stefano Stramigioli, zijn erepromotor.
Verder stonden er een meet&greet met de Pre-U partnerscholen, mini open huis in het DesignLab, tour in het Robotlab, tour bij ECTM en ene lezing voor CreaTe-studenten in het SmartXP lab op het programma. Hyneman sloot zijn bezoek aan de UT af met een kijkje in de werkplaats van Green Team Twente, waar hij eveneens wat landelijk media te woord stond.

fotoalbum

Klik hier