UTAlumni NetwerkNieuwsDrie UT-studenten ontvangen Studiebeurs Topsector Water

Drie UT-studenten ontvangen Studiebeurs Topsector Water

Daniëlle van Middendorp, Daniël van den Heuvel en Vincent de Heus ontvingen eind januari een studiebeurs van de Topsector Water. Deze beurs wordt uitgereikt aan veelbelovende studenten die voor een wateropleiding hebben gekozen.

Waterambassadeurs

In ruil voor de beurs brengen zij hun enthousiasme voor het waterthema over op andere studenten en scholieren.  Als waterambassadeurs ontplooien zij hiervoor verschillende activiteiten, zoals het geven van gastlessen op middelbare scholen en deelname aan wateractiviteiten, zoals de Battle of the Beach en de Wereld Waterdagen

Motivatie

De jury was erg enthousiast over het niveau van de eerstejaars masterstudenten van de UT. Tijdens de selectie keek de jury vooral naar presentatie skills en motivatie van de studenten.

Kennis en kansen

Daniëlle, Daniël en Vincent zijn de 4e lichting waterambassadeurs. Tijdens de uitreiking gaven studenten die hen voorgingen tips en deelden zij hun ervaring. Van een student die Syrische vluchtelingen heeft rondgeleid op de Oosterscheldekering tot een student die vertelde over de hoeveelheid kennis die tot haar beschikking is gekomen en de vele kansen die het haar heeft geboden, zoals het toelichten van haar afstudeerscriptie bij het Ministerie.

Concrete plannen

De UT-studenten hebben zelf nog geen concrete plannen voor het uitdragen van hun ambassadeursrol. Daniëlle verbaast zich wel over het ontbreken van lesmateriaal voor het geven van de gastcolleges. Wellicht is het samenstellen van een goed lespakket over water een mooi plan voor komend jaar.