UTAlumni NetwerkNieuwsTwente Science Night: World of Tomorrow

Twente Science Night: World of Tomorrow

Op zaterdag 7 oktober bruist de binnenstad van Enschede tijdens de Twente Science Night van de Universiteit Twente. Het thema is: World of Tomorrow. Er is veel te doen, zien en beleven op het gebied van wetenschap, cultuur en amusement.

World of tomorrow wetenschapsexpositie

In de Grote Kerk vindt de World of Tomorrow wetenschapsexpositie plaats, van 19.00 uur tot middernacht. Daar maak je kennis met verschillende projecten van wetenschappers en studenten van de Universiteit Twente. Voetbal mee met RoboTeam Twente, ontdek hoe het huis van de toekomst slim met energie omgaat en voer zelf een operatie uit met een snijsimulator. Vanaf 19.00 hebben we met Bram Nauta, Peter-Paul Verbeek en Sevim Aktas elk uur een inspirerende spreker.

Twente Science Pubquiz

Samen met KIVI Students Twente houden we een grote Twente Science Pubquiz, waarin jouw kennis wordt getest. De spelleiding is in handen van cabaretier Wilfried Finkers. Daarnaast speel je op de Oude Markt een levensgroot pinballspel, geprojecteerd op de toren van de Grote Kerk.

Meer informatie en het complete programma vind je op www.utwente.nl/tsn. Voor de Twente Science Pubquiz moet je je vooraf aanmelden via de site.

Weekend van de wetenschap

De Twente Science Night van de Universiteit Twente vindt plaats in het landelijke Weekend van de Wetenschap. Het Weekend van de Wetenschap wordt gerealiseerd dankzij de vele organisaties en kennisinstellingen die tijdens het weekend voor het publiek hun deuren openen voor het publiek.

K. Hovestad (Kim)
Persvoorlichter (aanwezig ma, di-ochtend, do)