UTAlumni NetwerkNieuwsBekroning voor ATLAS-studente bij Student Research Conference

Bekroning voor ATLAS-studente bij Student Research Conference

Afgelopen zomer werd de bachelor-thesis van ATLAS-studente Florianne Verkroost bekroond met een tien. Haar prestatie werd gisteren nogmaals beloond, met een award bij de Student Research Conference.

Uitnodiging

Zeven excellente UT-studenten werden uitgenodigd om bij het symposium, dat in Nijmegen werd gehouden, de resultaten van hun bacheloronderzoek te presenteren. Nika Daling (Civiele Techniek, Christian Wrede (Psychologie), Florianne Verkroost (ATLAS) en Liana Brüseke (International Business Administration) gaven een workshop. Daarnaast hielden Barbara Steffen (International Business Administration), Jeroen Klein Brinke (Computer Science) en Kees van Ginkel (Civiele Techniek) een posterpresentatie over hun afstudeerproject.

Florianne Verkroost kreeg na haar presentatie de award uitgereikt voor het beste onderzoek in de categorie 'Economy & Society'. Ze onderzocht het verschil in inkomen tussen mannen en vrouwen sinds 1986. Inmiddels doet Florianne een master Econometrics & Management Science in Rotterdam.

Student Research Conference

De Student Research Conference is een jaarlijks terugkerende wetenschappelijke conferentie waarin het bacheloronderzoek van jong wetenschappelijk talent centraal staat. Dit jaar werd de conferentie bij de Radboud Universiteit Nijmegen gehouden. Studenten kunnen deelnemen aan de SRC als zij een bachelorscriptie hebben geschreven aan een Nederlandse of Vlaamse Hogeschool en/of Universiteit.

De bachelorscripties worden beoordeeld door een Review Committee bestaande uit ervaren hoogleraren, docenten en lectoren. Zij geven feedback op de papers en selecteren uit alle inzendingen een groep van ongeveer 60 studenten die op de dag van de conferentie hun werk mogen presenteren. Deze excellente studenten krijgen een publicatie in het E-Journal SURE! dat wordt uitgegeven door de TU Delft.

Theses

Lees de samenvattingen en de volledige theses via de onderstaande links:

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)