UTAlumni NetwerkNieuwsScience & Technology opleidingen scoren wederom goed in Elsevier Beste Studies 2016

In het jaarlijkse onderzoek ‘De beste studies’ van Elsevier hebben de opleidingen binnen het cluster Science & Technology van de UT, net als voorgaande jaren, een bijzonder goed studentenoordeel gekregen. Een resultaat waar we trots op mogen zijn!

Wanneer we kijken naar het totaaloordeel van de bacheloropleidingen AT, ST en TN, zien we dat de totaalscores van alle drie de opleidingen gestegen zijn ten opzichte van vorig jaar. Dit levert ST een prachtige 2e plek op in de landelijke ranking met een score van 73 procent en TN, net als afgelopen jaar, een zeer verdienstelijke 1e plek met 77 procent.

Met name op het gebied van faciliteiten en docenten scoren onze opleidingen significant boven het gemiddelde. Bovendien zijn de scores op het gebied van organisatie en communicatie ten opzichte van vorig jaar aanzienlijk verbeterd. Opvallend is wel dat ST op het gebied van inrichting van de opleiding ietwat achterblijft ten opzichte van het landelijke gemiddelde (63 versus 70 procent).

Niet alleen de bacheloropleidingen binnen ons cluster doen het goed. Ook de masteropleidingen APh, ChE en NT worden door onze studenten uitstekend beoordeeld. Zo komen zowel APh als ChE als eerste uit de bus met een totaalscore van respectievelijk 80 en 78 procent, en scoort ook NT met 78 procent maar liefst 12 procent hoger dan vorig jaar.

Met name de tevredenheid over de docenten valt op (alle drie de opleidingen scoren ruim boven de 80 procent), evenals de hoge scores voor de inrichting van de opleiding en toetsing.

‘Al onze opleidingen moeten topopleiding worden’. Dat is één van de doelen die de faculteit TNW zich gesteld heeft. Deze mooie waardering van onze studenten laat in ieder geval zien dat we een eind op weg zijn!