UTAlumni NetwerkAgendaSamenwerken in Coronatijd: Innovatie en technologie in strijd tegen COVID-19

Samenwerken in Coronatijd: Innovatie en technologie in strijd tegen COVID-19

het UT WEBINAR

Onderzoekers, medewerkers, studenten en partners van de UT delen hun kennis en werken samen om de COVID-19 crisis vanuit meerdere kanten te bestrijden.

Sinds het uitbreken van de Coronacrisis hebben UT onderzoekers samengewerkt met diverse partners uit ons ecosysteem aan oplossingen rondom COVID-19.  Op 30 juni blikken we terug op de successen met een UT-webinar over het Corona-gerelateerde onderzoek. We sluiten daarmee een bijzondere, bijna bizarre periode af.

In een aantrekkelijk digitaal programma laten we de kracht van ons ecosysteem zien. We delen de mooie, innovatieve en relevante oplossingen die onderzoekers, bedrijven en zorginstellingen de afgelopen periode in intensieve samenwerking hebben ontwikkeld. We kijken ook vooruit: hoe kunnen we samen goed voorbereid zijn op een nieuwe golf Corona of andere epidemieën? Welke oplossingen moeten we nog niet loslaten, maar juist bewust samen door ontwikkelen?

Bekijk hier de uitzending

Programma

Het programma zal de kracht van ons ecosysteem aantonen. We delen de mooie, innovatieve en relevante oplossingen die onderzoekers, bedrijven en zorginstellingen in de afgelopen periode in intensieve samenwerking hebben ontwikkeld. We kijken ook vooruit: hoe kunnen we samen goed voorbereid zijn op een nieuwe golf van Corona of andere epidemieën? Welke oplossingen moeten we nog niet loslaten, maar bewust samen verder ontwikkelen?

Ons UT webinar programma zal starten met interactieve keynotes:

• prof. dr. Sophia de Rooij (voorzitter van het Regionale Acute Zorgnetwerk en voorzitter van het bestuur van het ziekenhuis MST)
  • Ronny van 't Oever (CEO Micronit BV)
  • Wendy de Jong (nieuwe directeur Oost NL, regionale ontwikkelingsmaatschappij)
  • Victor van der Chijs (College van Bestuur van de Universiteit Twente)

Vervolgens hebben we diverse interactieve pitches over de onderwerpen Detectie en Sensatie, Persoonlijke Bescherming, Ventilatie en Digitale Apps en Burgerwetenschap met een verschillende gasten met een achtergrond in onderzoek of het bedrijfsleven waaronder: Sonia Garcia Blanco, Frans de Jongh, Fred van Dijk, Monique Tabak, Ruud Verdaasdonk, Pepijn Beekman, Xenia Hoppenbouwer, Lisette van Gemert-Pijnen, Freerk Faber en vele anderen.

Het webinar wordt afgesloten met een paneldiscussie met Jaap Beernink (CEO Novel-T) en Nico Verdonschot (wetenschappelijk directeur TechMed Centre).

Tijdens het webinar kunnen deelnemers vragen stellen aan de studiogasten en aan de deelnemende onderzoekers en bedrijven.